Undebara läsare!

Det är vad jag har! Här är en kommentar från en tjej från Sthlm.

Hej Linda!
Vilken bra och inspirerande blogg du har, tack för det! Har läst den i ungefär 2 veckor nu och kikat tillbaka några månader för att läsa inlägg, himla roligt att du fått en dotter och att du är en så fin och go mamma! Jag läser en del mamma-bloggar och du ligger nu på listan över mina favoriter här till vänster :) Lilla Ellen på 4 år här hemma väntar förgäves på sin lillasyster och jag läser mamma-bloggar för fullt, även om tiden går snabbt när dom är små så känns det verkligen att det var ett tag sen man hade en så liten på bröstet. När Ellen kom till världen så fick det bli ett akut kejsarsnitt så fort ambulansen kommit fram till förlossningen. Den här gången räknar vi med en vanlig förlossning. Förstår om det är svårt att välja ut något specifikt, men har du någonting som jag eller min pojkvän kan tänka extra på/vara beredda på?

Tack för en superbra blogg Linda, du är toppen! Ellen har pekat på skärmen och sagt att hon vill ha samma hår som dig!
Kram från Cecilia i Stockholm


Sånt här gör mig jätteglad, tycker det är himla kul att få bra respons på bloggen även när man känner sig som sämst på att uppdatera den med roliga saker! Tusen tusen tack Cecilia :) Himla go dotter du har tycker jag som vill ha sitt hår som jag har det :) hehe. Ungar är det bästa som finns! Speciellt när de är runt 3-4 års ålder när de börjat prata riktigt ordentligt och säger precis vad de tycker och tänker, älskar det :) hehe!

Oj, va läskigt med kejsarsnitt där! Tur att alt verkar ha gått bra iaf, med tanke¨på att Ellen är 4 nu :) Tips är svårt att ge så, allas förlossningar är ju olika men ni kan ju tänka på att ta med något att äta till din kille eftersom man inte kan veta om det kommer gå snabbt eller ta lång tid, som min gjorde. Och vissa kanske tänker "Linda du låg bara på sjukhuset i 21 timmar" eftersom vissa får vara med om mer, men jag hade ju värkar i 2 dygn innan också :P haha. Men allt var värt för Tyra. Men mer då tro.. Ta med termos med iskallt vatten då det iaf här va svårt att få tag på vanligt iskallt vatten. Fick kolsyrat vatten men det gillade inte jag! Träna på att låta din kille massera ryggen/svanken på dig innan med handen eller handflatan. Blir lite kämpigt kanske att tjata där inne på sjukhuset om hur han ska göra och inte :) hehe. Iofs så kanske du gör det mer än gärna efter några drag av lustgasen, om du ska ta det.

Jag REKOMMENDERAR lustgas, ryggbedövning (gudomligt) och även morfin, fina grejer under smärtan :P Jag kan ju inte rekommendera något mer än just det jag tog men jag har hört att Tens apparaten som går att hyra innan är bra att ha då det stimmulerar värkarna lite och du kan klara dig längre hemma :) Man ska ha i åtanke att det är kämpigt för mamman under fölossningen men det kan vara minst lika kämpigt för pappan som får sitta brevid och inte kan göra någonting åt din smärta. Men jag antar att din kille kanske hade lite smått panik när ni fick er Ellen, jag hade nog haft det iaf :P Men var iaf beredd på att det kan ta lång tid om du har otur. Jag kan verkligen rekomendera emla salva/plåster om du är lite nålrädd eller inte gillar stick. Jag gillar det inte och satte då ett emla plåster på handen som bedövade inför sticket. Man måste ju ha den där jäkeln i handen när man ska få Eda'n osv. Har du några mer frågor eller om du undrar något över min förlossning så finns en berättelse, annars är du jätte välkommen att fråga mig saker i frågerutan till höger, blir lite lättare att svara snabbt där :)

Åter igen, Tusen tack för din goa kommentar!
Stor kram till dig och din Ellen :)


Kommentarer
Postat av: jocke

hej linda

har läst din blogg den e grymt bra !

hur hinner du med allt ?

va mamma å va artist också ?

mvh jocke svensson

2011-09-21 @ 19:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0