BM besöket!

Idag var vi hos BM i ca en timme. Vi kollade blodtrycket, mätte magen, lyssnade på hjärtljud, vägde mig gjorde jag innan, 63 pannor väger jag nu och har alltså gått upp 13,2kg från start. Barnmorskan kände även om hon va fixerad eller ej. T ligger väldigt lågt med huvudet och det är nästan helt orubbart så barnmorskan sa att nu är hon redo. Kan säga att jag och mina korvfingrar är också redo och Krikke verkar vänta som bara den efter henne. Han tycker nog att tiden går väldigt sakta medans jag själv tycker att veckorna flyger iväg :P Hur som helst så såg allt bra ut och det är det som är det viktiga!

Vi pratade om förlossningen också, lite om vad man vill och inte. Jag babblade på om att jag inte vill ha någon som utbildar sig där inne och att jag vill ha lugn och ro men behövs det mycket spring så får de springa hur mycket de vill :P Ja.. vi drog upp lite sånt om bedövning osv. Jag vill ju gärna att de ska peppa mig till att inte ta något men blir det för jävligt så får de väl ge mig något men jag vill då att vi ska diskutera de val som finns. Vi pratade också om just kanyler vart de sätts osv och att Krikke ska vara med och säga till hur jag vill ha det om det är mycket smärta och sådant så det blir stimmigt. Han får liksom va huvudet på spiken åt oss. Vet att han kommer va bra även om även han kommer vara nådigt nervös, vem skulle inte va? Är ju bebis på g :)

Nåja, det va skönt att höra att allt såg bra ut, även om jag nu hoppat upp till den övre kurvan. Jag som hade hoppats på att den skulle sjunka ner lite nu, men nästa gång kanske? :P haha. Får hoppas att den inte är över den översta kurvan nästa gång iaf! :P Hur mycket jag än vill släppa det så kan jag inte riktigt ge mig med att tänka på storleken på T. Hoppas oavsett storlek att förlossningen kommer gå bra utan större problem.

T, vi väntar som attans på dig nu! Om 2 veckor har jag varit på dagstrippen, kom gärna efter det. Då är du ändå färdigbakad :) hehe!


Jag tänkte dra igång detta nu med att gissa på storlek, datum osv.. Men gör ett eget inlägg om det som dyker upp här inom kort! Kommer då skriva in de gissningar jag har på ett papper här hemma också så jag får alla på en lista. Ni är mer än välkommna att gissa i det inlägget :) TTYS.


Kommentarer
Postat av: emma

Åh vad vi längtar efter lilla T nu!!!

2011-05-19 @ 21:19:44
URL: http://emja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0