Nails - tidsinställt inlägg

Att fixa naglarna är vanligt bland alla åldrar. Alla går ju inte iväg och får dem fixade utan sitter hemma och fixar, trixar, limmar och målar. Jag älskar att få naglarna fixade åt en, samtidigt som jag tycker det är kul att greja. Så det jag gör nu (förmodligen) är att jag är på bergvik och letar efter ett snyggt lack. Jag är dock ute efter ett lack med glitter då jag vill göra mina tippar lite roligare och även täcka det utväxta.

Eftersom jag bestämt mig för att lägga de mesta av mina pengar till T i magen nu så kommer jag inte fixa mina naglar hos Ida på ett tag. De får bli längre fram igen när man ska vara tjusig. Mina riktiga naglar är lika långa som förlängningstipparna så det gäller att vara försiktig sen så jag inte bryter dem. Jag har aldrig lyckats ha långa naglar utan förlängning, så det blir en utmaning. Förmodligen en utmaning som jag förlorar efter någon vecka :P haha.

Min fråga till er är:
Går ni iväg till någon salong och får era naglar fixade eller gör ni det själva?

Om ni gör själva:
Använder du lösnaglar eller bara lack?

Kan ni tipsa oss andra om roliga saker man kan göra med naglarna?
Lägg isf gära till det i er kommentar :)



FINNS SÅ MYCKET FINA FÄRGER!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gör naglar hemma själv, finns ju ett kit från depend som man bygger egna naglar med, blir inte riktigt lika bra som på salong men duger för mig och kostar bara 299 kr och man kan göra naglar sisådär 3-4 gånger! =)

2011-03-20 @ 18:03:13
Postat av: Seema, Mamma till Elvira och Leon

Målar inte naglarna.. tycker nagelack är översätta. Finast utan, är min syn på det hela :p sen är det kanske det finare på andra. så, det må va hänt. Men på mig så passar det inte iaf :p hehe. Å hehe, skulle inte klara att ha lösnaglar, för att när mina naglar blir för långa, eller jaa.. tillräckligt långa..så biter jag av dem :p eller om jag typ eh nervös eller rastlös. Då åker dem :p annars skulle det nog va rätt fint, å ha långa å fixade naglar, tror jag allt :)

2011-03-20 @ 21:15:27
Postat av: Emma

Jag har inte pengar eller intresset för att gå iväg och fixa naglarna, men någon gång i mitt liv skulle jag vilja testa :) är sämst på att måla själv och gör det nästan aldrig med tanke på att jag inte får ha varken långa eller målade naglar på jobbet :P :/

2011-03-21 @ 10:06:25
URL: http://emmsz.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

Vart fixar du dina naglar när du inte för det själv?

Personligen kan jag inte ha akryl då det inte fäster på mig utan lossnar efter en vecka. Har du nått tips på vad man ska använda istället?

2011-03-21 @ 10:34:29
Postat av: Linnea

Jag går ibland & gör mina naglar på salong. Men oftast hemma. Då jag själv ska bli nagelterapuet med egen salong i framtiden. Jag använder mig av lösnaglar & gör dom fina med olika färger, glitter & stenar! Ibland förlänger jag hemma med tippar också

2011-03-21 @ 17:28:52
URL: http://byllabull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0