5 år och fri från böter... eller?

Just ja. Jag har ju inte berättat vad som hände under tiden när jag va på möte i måndags. Jag hade ju precis varit hos Josefin, David och Levi. Åkte till jobbet och parkerade lite hastigt på Nöjes parkering på baksidan. I all hast så tänkte jag ju inte på att jag hade mammas bil och inte min egen. I min bil ligger mitt personalkort och det brukar jag ha i rutan ifall jag ska stå där bak då jag inte har något tillstånd från huset. Det glömdes nog bort för längesen. Hur som helst när jag kom ut från mötet så slogs jag av tanken med kortet då jag insåg att det va ju mammas bil jag hade. Jag hoppades och hoppades... Förgäves!

I rutan sitter en gul liten remsa.. Jo men grattis Linda, du har nu fått din första böter! FAN tänkte jag, som vill klara 5 år utan böter. 400 spänn för ingenting. Kändes ju skrattaretande att jag varit så jäkla osmart 1,5/h tidigare när jag sprungit in till mötet. Men jaja, jag klarade mig i 4 år iaf. Alltid något.

Så nu sitter jag här med min gula fina remsa på och har lärt mig att jag inte ska ha så brottom nästa gång jag lånar mammas bil!




Har ni fått böter någon gång?


Kommentarer
Postat av: Tina

Mm för många gånger och för mycket pengar, att jag aldrig lär mig dessa parkerings automater ;)

2011-03-24 @ 13:23:23
URL: http://Www.jewelleds.blogspot.com
Postat av: erica

tur du har som lyckats få 1 bot på 4 år! jag har fått flera stycken...tyvärr :P

2011-03-24 @ 15:16:18
URL: http://nosecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0