Read my lips

Hello!
Jag har lagat mat. Eller lagat mat kan man väl inte säga, jag har skärt upp grönsaker och gjort goda smörgåsar med gos smält ost på i ugnen. Det blev alltså Grekisk sallad och gott bröd till. Detta var uppskattat för min och mammas magar, mm va gott. Btw så kan jag laga lite lyxigare mat så, vad man nu anser vara lycigt då. Kan ju säga att jag inte tänker på nudlar direkt, även om det är gott ibland. Men mer komplicerad mat om det är ett bättre uttryck. Jag tror Kristoffer kan bli ganska nöjd med mig och min matlagning om/när vi flyttar ihop ;) Och absolut eftersom det kommer säkerligen låta "Linda kan inte du laga maten då? *blink blink* ;)" hehe sötsaken. Nej jag tror nog han skulle laga mat också, ibland ;)



Hittade denna bild i Ellen's blogg. Med den text hon skrivit till bilden kunde jag inte hålla mig för skratt.
(se text nedan. se även
superfredagens meny på bilden ovan)


"Henric, kan du kolla vad det är för mat på Miró på fredag?"

"Ehm, det är. Här ska vi se.. Hm.... Fredag... Oh, superfredag! Det är ugnsstekt, eh... Bäver...v...agina? Vafan? Bävervagina. Hahahaha."


Jag sitter nu och funderar på om jag ska ta mig lite chips jag köpte förut. Typiskt är jag ju sugen på mina kexchokladbitar jag köpte med till Krikke igår men de lämnade jag ju självklart kvar. Jäkla skit :P Och ut i denna kylan nu? Nej tack då får jag bannemej klara mig utan dem, enda anledningen till att jag går ut en kort stund i kylan nu är för att ta mig en rök och då är jag fullt påklädd med de "vanliga" kläderna, gosiga pyjamasbyxor, varm, mjuk och gosig morgonrock, tofflor, mössa, halsduk och vinterjacka. Enda jag inte har kan man säga är vantar, annars är jag som en mishelin-gubbe, som linda sa att hon såg ut som när hon var bebis :) haha Tyckte jag va väldigt roligt sagt då hon påstod att hon hade valkar där man inte kunde ha det, haha söt människa den där! :)

Fasan, jag skulle ha ringt Ida, aja får göra det imorgon. Läste på face att hon ej hade den bästa dagen idag så jag antar att det kanske va bra att jag inte ringde. Kanske hade fått mig en dänga av surhet ;) Haha nejdå. Ska ringa henne imorgon och kolla upp vad som står på, hon brukar ringa om det är något, men kanske bara va en dålig dag.

Nee nu känner jag suget ännumer för mina små kexcho-bitar, ujujuj. Får stilla suget lite med chips tror jag. Glömde köpa frukt som är gottit annars när man är godissugen. För att vara riktigt rörig så kan jag berätta att idag köpte jag hem ett minne från affären, ett minne från att älskling bodde i grums. Kommer väldigt väl ihåg när jag åkte dit efter att ha handlat, vi satt i soffan och glodde på tv/film. Vi båda var sugna på något och vi både på samma sak, en skål med vanilj yoghurt och chocco pop rocks, mmm det är verkligen svingott! Och på något sätt har det blivit en minne jag myser till i mina tankar. Små stunder kan bli speciella älskvärda stunder, stunder utan någon speciell sak, som denna, men för mig är det ett mycket bra minne ;) Har många mysiga och roliga minnen med min älskling, och fler ska de bli :)

Nej nu ska jag se på 2½ men och käka lite chips för ujuj va sugen jag är på något, även en skål med minnen. Hmm svårt val där tycker jag! Ska leta upp en film jag vill se också, sugen på filmmys, dock utan älskling nu då   :(    Men vi myste med film och och tvspel (igår) inatt :) Men jaja, later då folks.



// Linda

Dumma nikos, åk inte.
Krikke och alla dina vänner
vill ha dig hemma, inte i grekland!!!!

 


Kommentarer
Postat av: Linda

I promise! Jag hade det! :)

2010-01-07 @ 14:01:30
URL: http://thedirtytruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0