Åh så tråkigt..

Haha ja det är så tråkigt att packa så fy :p Roligt att flytta dock även om det inte blir till mitt eget riktigt än. Ni förstår, jag och krikke ska bli särbos (för jag har väl inte sagt ngt om det än, eller har jag berättar lite runt det? Nåja här kommer det igen isf) Anledningen till det är att vi helt enkelt inte kom överens om hur vi skulle bo. Så vi bestämde oss för att dela på oss tills the it dyker upp längre fram, the it - vårt gemensamma boende som båda vill ha. Så nu ska vi flytta in i krikkes hus för att vår lägenhet är såld och jag ska på mitten av februari/ slutet av februari flytta till en lägenhet i stan. Vi kommer vara hos varandra och fortfarande vara ett par, inga konstigheter. Många reagerar för att vi har barn eller ja att vi är en familj som ska bo på olika håll.. Vi ser det mer som att vi har 2 ställen men ändå ett ställe var där vi verkligen vill vara i nuet. Vi löser vårt förhållande på vårat sätt och så är det bara. Men nog tjatat om det, nu vet ni hur det ligger till :)

Iaf då så packar jag för fullt, som hade trott att jag skulle bott här tills jag flyttar till mitt nya, men icke. Fick den såld tidigare än räknat så krikke föreslog att jag flyttar med honom ett tag ist så kan vi bli av med den snabbt, så så gör vi. Att packa tar så lång tid tycker jag med tanke på all skit jag har i alla skåp, byråer osv :p åh.. Suck och pust.. Ja måste få klaga lite, trots att valet är mitt och trots att det faktiskt ska bli kul när jag får komma till det nya :) inreda lite, byta ut möbler, ny säng. Självklart är allt detta blandade känslor också. Kommer ju vara konstigt att jag och krikke inte kommer ha samma adress, att han alltid finns vid min sida på kvällarna. Men det kan ju va skönt att sakna lite också, samt att det är bättre båda trivs än att någon ska vantrivas. Det som kommer va mest konstigt är när vi sover på olika håll och han har Tyra. Inte konstigt att han har henne utan att jag inte kommer ha ngn skruttis att lägga på kvällen eller vakna av på morgonen.. Hehe. Men det kommer nog gå bra tillslut för lilla mamman här ;p haha.

Nej, ska fortsätta packa och sedan unna mig själv en glasskula. Snart tänker jag dra igång med vardag och dra ner på godis och dricka igen. Jag vet att jag kan!!


Kommentarer
Postat av: Sara Ivarsson

Tänk så träffad jag kände mig av detta inlägget! :) är i en liknande situation, jag och min pojkvän bor på olika håll pga jobb och att det skedde endel komplikationer med huset vi skulle köpa. Har precis som du en dotter på snart 2 år, men hon verkar än så länge inte ta illa upp av att inte alltid ha antigen pappa eller mamma där. Men snart hoppas vi på att hitta det perfekta huset och bli vår lilla trio igen. Hoppas det går bra för er också! Tack för en inspirationsrik och härlig blogg! Hälsar Sara i Falun

2013-01-02 @ 15:00:35
Postat av: Elin Sahlén

Ingen borde klaga meeen så har vi ju dessa som alltid gör det ändå..:/ Huvudsaken ni är lyckliga och det har jag iaf förstått att ni blir. Kram på dig :)

2013-01-02 @ 20:50:40
URL: http://esahlen.blogg.se
Postat av: Lina

Vart i stan ska du bo? (:

2013-01-20 @ 20:59:42
URL: http://mineforlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0