Mammig mot magen.

Just nu är jag i vecka 24 i min graviditet och jag måste säga att hittills älskar jag att vara gravid. Ja, om man bortser från de veckor man spydde, hehe. Men fortfarande är det något som hör till och det är ju värt det. Lyckan jag känner när hon sparkar där inne är obeskrivlig och jag vill nästan varje gång att Kristoffer ska skynda sig att lägga handen på magen så han får känna. Han brukar pussa och gosa på magen och prata med henne ibland, jag älskar när han gör det för han är så go :) Kristoffer gillar också att magen växer så han på ett skämtsamt sätt får kalla mig tjockis och sen säga att jag är hans vackra tjockis, vilket jag tar som en komplimang! :)

När vi va på Tempel igår bestämde sig T för att låta någon annan än mamma och pappa få känna hennes sparkar så när jag la Linas hand över magen i ren hoppfullhet då jag precis känt en spark så sparkade hon till två gånger till. Så nu har tant Lina fått känna hennes rörelser också. Då blev jag stolt! :)


Bild från vecka 22


När jag ser små spädbarn på bild eller på stan så längtar jag så himla mycket till Juni. Och dessutom kommer ju Josefin's plutt ut snart så då lär jag ju längta ännu mer! Jag får trösta mig med att snosa på hennes bebis och Elliot som jag träffar ganska ofta, tills min pluttis kommer ut! Blir kul med en liten tjej bland dessa grabbar!

Men tillbaka till bilderna eller när jag ser spädbarn.. Jag blir verkligen helt mammig mot magen och T där inne och pratar med henne, klappar magen och berättar va mycket jag vill att hon ska komma ut till sin mamma och pappa. Jag säger att jag vill att tiden ska gå fort :) Självklart njuter jag massvis av att ha henne i magen och att magen är relativt liten nu mot va den kommer att bli, då de lär bli ganska tungt i slutet. Magen lär ju inte hålla sig i sin fina form i allt för många veckor, även om en stor mage är lika vacker som en liten :)



Lilla prinsessan T!
Jag längtar så mycket tills jag får se hur du ser ut :)
Spännande!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vad fint du skriver gosi :D jag lä gtar också tills T kommer ut :D <3

2011-02-28 @ 09:42:01
URL: http://emmis.webblogg.se/
Postat av: Banan

det är min tjej det :) min lilla banantjej! Gud vad vi ska mumsa bananer hon och jag <3

2011-03-01 @ 11:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0