Sweet sweet pillow

Lagt ned huvudet på en mjuk kudde, lagat ett varmt täcke över mig och har mobilen i högsta hugg här. Haft en bra 3e advent som startade med lite Ikea, handling till pysslet med mamma, hem och pyssla med Tyra som faktiskt också pysslade - jätteduktig mammas tjej :). Krikke va hos sin bror när vi pysslade men kom hem efter ett tag med godis och gröt. Så lite gröt fick det bli och Julkalendern, gott i magen tyckte vi alla 3 som åt för fullt. Tyra äter gröt (inte barngröt dock, aldrig gjort) jättebra! När Tyris somnat blev det film som gick på tvn, så vi gosade ner oss i soffan tills det att krikke skulle lägga sig.

Jag fortsatte kolla på en annan film på datorn i köket och fortsatte pyssla lite då Tyra och jag inte hann göra smällkaramellerna (heter så va?), så jag började klippa och vika lite nu men prasslade så mycket så jag la det åt sidan. Får fortsätta imorgon :)

På tal om imorgon så är det ju min sista lediga dag innan julafton, så imorgon ska jag handla skinka, fixa julgran och dola här hemma. Måste försöka städa imorgon eftersom jag jobbar resten av veckan och krikke jobbar borta tis-fred. Blir nog kanske även att göra julskinkan imorgon också. Får se. Pynta granen blir iaf :)

Men nu strax ska jag försöka somna. Hoppas ni haft en bra dag! Godnatt

(bjuder på lite bilder. Ni kan ju gissa vilken apelsin Tyra gjort. Hjälpte henne i början men sen fick hon visa och trycka i själv :) med lite hjälp ibland såklart.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0