Fy för sprutor!

Då har hon fått sina sprutor, 2 sköna tupplurar, charmat chefen på jobbet och ätit! Att ta sprutorna va hemskt. Både jag och Tyra grät. Hon lät verkligen "mamma, det här gör ont på riktigt" det va liksom inget jag "tycker inte om det här-gnäll" utan va verkligen annorlunda. De sved till i mig från första ledsna ljud från Tyra och ja började gråta direkt. Krikke fick hålla i Tyra's hand och visa att han var med henne medans jag stod lutad mot Krikke's rygg och grät i kapp med Tyra... Efteråt fick jag ta upp henne och trösta henne. Det gick över ganska snabbt på henne och tur va väl det annars hade jag väl gråtit ännu mer :p

Vi vägde och mätte henne också. Hon har gått upp 400g och växt 4cm på 2,5 veckor. Hon väger nu alltså 6820g och är 65cm lång! Jisses va tösen växer :) mammas stora tjej! <3

Vi har nu efter den senaste tuppluren tränat lite att ligga på mage. Det går bra tycker ja men hon tycker nog det är lite kämpigt, men det är väl därför det kallas att träna :) hon är duktig iaf och håller upp huvudet mycket bra! Fast de gör de väl vid 3 månader :) Tyra har varit väldigt stadig i huvudet ett bra tag men självklart kan hon slänga iväg det när hon själv vill :p Hon gjorde det när hon satt på armen häromdagen, Slängde sig bakåt, jag drog upp och hon skrattade. Så höll hon på några gånger och tyckte det va jättekul :) bästa som finns när hon skrattar högt! <3


Kommentarer
Postat av: Seema Lundbäck - Mamma, jag .

hejsan..



skulle bara tipsa om ett litet sött set, tänkte jag :)



http://www.ellos.se/dv/1-Set/Ellos-Kids/_/N-h24Z1z128gg?Nr=302236&extcmp=SE_CRITEO



snubblade förbi det, och tänkte då på Tyra :) tror det är lite sånt du gilla. jätte sött set, var det i alla fall :)



kika järna.

2011-10-05 @ 19:27:34
URL: http://seemalundback1.bloggplatsen.se
Postat av: jenny Mamma till Nellie

Fick ni inte ha henne i famnen ? Det fick vi. Och ja det är hemskt när dom får sprutor. Jag ger panodil 1 timme innan.

2011-10-05 @ 20:20:23
URL: http://ixzorra.wordpress.com
Postat av: Veronika

Vi fick med ha vårt barn i famnen när sprutan togs och jag grät som bara den vid 3 månaders sprutan. Det skär så i hjärtat :/

2011-10-05 @ 23:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0