Svar på frågor!

Anonym om Babyshower!:
Kommer du visa bilder på lilla T när hon kommit ut?

Svar: Ja det kommer komma bilder på T. Känns lite orättvist att ha pratat massa om henne sen får ni inte ens se någon bild så självklart kommer det bjudas på någon bild då och då :)

Lina om Sista passet!:
Hej..
Du har en riktig drömgravidkropp.. en sån som jag aldrig fick ;) Du har ju bara en liten fin mage, du kan inte gått upp många gram va ?:) Förra grav gick jag upp 30kg o nu är jag i v 30 o har gått upp 12..får se vart det slutar denna gång.´Lycka till när det är dags :D
Kram !

Svar: Hej! Tack va gulligt av dig :) Skrev ju i ett inlägg vad jag gått upp men skirver det igen här :) Jag har alltså gått upp 15 kg allt som allt från start med vatten, fett och ongen där inne ;) hehe! Jag hoppas att det är dags snart för gud va vi längtar nu :)

Anna-Karin om
I påse nr två!:
Hej!
Din blogg är super!:)
Vi har BF 9 juli, men jag undrar om du ville skriva på ett ungefär hur mycket kläder/saker du skaffat, typ som en lista:) tex 7 bodys i storlek 56,
Amningsbh 1 st, sängkläder till Lillan 3 st m.m. :)
Jag vet inte hur mycket av allt och vilka storlekar man ska köpa:)
Kram!

Svar: Hej, tack va kul att höra :D Kan försöka skriva ihop en liten lista till dig här. Sen ska du nog inte stoirra dig blind på listan då jag inte har någon aning än om vad som kommer behövas mer av och inte, men lite tips är alltid bra :) Jag kollade också på andras listor och kikade lite vad de köpt in osv! Ah till listan då, kommer inte ihåg allt och allt ligger inte bra till att kunna kika men skriver de jag vet/tror ;)

Bodys:
strl 50 -8 st
strl 56 - 16 st (blivit en hel del då man fått så mycket i det)
kortärmade strl 56 - 2 st (kommer säkert behövas mer)
strl 62 - 7-9 st (svårt att köpa sånt nu tycker ja men en del har ju ändå köpt så man har större också)

Heldressar:
2 st stickade i storlek 62
1 st i 56
1 st i 62
1 st i storlek 3-6 månader (så kanske 62-74)

Pyjamaser:
strl 50 - 2 st (kommer köpa 2 till med korta ärmar om den storleken är bra)
strl 56 - 3 el 4 st
strl 62 - 3 st, varav en är som en klänning ist för med ben, sån man kan dra ihop där nere.

Byxor:
50 - 5 st (både i mjukis och leggings)
56 - säkert runt 8 st (även här är det leggings och mjukisar)
62 - 4-5 st (jeans - skit coola :), leggings och mjukisar)
72 - 2 st, sådant vi fått i present!

Klänningar:
Har endel klänningar nu i olika storlekar, allt från 56 till 72 tror ja. Sådant man kan köpa när bebisen kommit ut, om det är en tjej då ;)

Snuttefiltar:
Har 2 snuttefiltar ganska stora som är likadana. Då märker de ingen skillnad när de blir liote större när man tar den ena och tvättar och barnet får den andra. Har 1 i laban som är ganska stor som vi fått som blir go att gosa med också. Sedan fick vi en liten snuttis igår med en liten kanin gosedjur på, jättegosig och bra till henne nu!

Amnings BH och nursing pads:
1 st, men kommer säkerligen köpa 1 till om jag trivs med den. Dock är det svårt med storlek då brösten antagligen kommer växa en del när mjölken rinner till så det väntas med till lillan är ute och amningen är igång.

Nappflaskor och nappar:
Vi har allt som allt 5 st. 3 som andas och är antikolik och 2 vi fått i babypaket som är perfekt att ställa ner hos mormor/farmor

Jag vill kunna få T att använda napp då det kan va lite av en trygghet och tröst hos henne ibalnd så det har vi köpt hem några. Jag köpte några i märket avent som är i silikon och ger en naturlig känsla. Tror de kan va bra! Självklart behöver man inte ha sådana heller. Beror ju på vad just er lilla gillar :)

Blöjor och tvättlappar:
fått mycket paket i babypaket, från kusin och även handlat hem själv. Ja igår fick vi ju även blöjtårta så :) Har köpt hem i storlek 1 och 2.

Tvättlappar både blöta och torra har vi fixat och även fått av mamma och svärmor.

Säng, vagn och skötbord:
Jag har köpt hem 2 bedset. Det kommer räcka nu tror jag, om inte så köper vi ett till. Även fixat kisskydd som man kan tvätta ifall de skulle ske en olycka genom blöjan, sparar massvis på madrass och så. Har även köpt en säng/musikmobil. 

Till vagnen har vi fixat kudde, lakan, kisskydd och en liten madrass då botten i vagnen va lite väl hård tyckte vi. Har inte köpt täcke eller så då vi tycker de räcker med en filt som vi har här hemma. En lite tjockare och en lite tunnare beroende på vädret.

Skötbordet har vi som en hylla under så där har vi placerat alla grejer som blöjor, nursing pads och annat som behövs. Har köpt en skötbädd i pingu och lagt på skötbordet! Bilder på allt detta finns under kategorin "Litens garderob" - kika in där så får du se det mesta vi har här hemma till lillan!

Babysitter och babygym:
Har fått en babysitter som är rosa och grå. Bra pris på den och hört andra som är riktigt nöjd med den. Vi fick den som finns på Barnens hus och den kostar 449kr där. Ett babygym fick vi också och det är i märket Ba bi boo, ett rosa med kanin. Allt finns som sagt under kategorin "Litens garderob" så kika in där :)


Hoppas ni blev nöjda mer era svar och om det är något mer är det bara att fråga eller skirva i frågerutan som är till höger! Klicka bara på Fråga, jag svarar! så kommer ni in till min frågesida! Det är någon som frågat mig en sak där men kan inte svara då denna vet lillans namn och det namnet ska ju inte ut just här ännu, men det va väl mitt påhitt om namnet först och Kristoffer sa ja till det sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0