Min tragiska lista!

Är det inte lite tragiskt eller är jag bara söndagsmysig? ;) hehe

Klockan 20.00 - Solsidan
Klockan 20.30 - c/o Segemyhr
Klockan 21.00 - Den utvalde eller någon film vi har här hemma.


Jag har inte sett Den utvalde än så därför funderar jag på att se den ikväll när den ändå går på tvn. Har ni sett den och isf skulle ni då rekommendera den? Jag kommer inte ihåg att jag hört något speciellt om den eller om de va den svenska filmen som inte va så bra kanske? På tv.nu har den bara fått 1 av 5 och det låter ju inte direkt bra :P Så jaa.. Ah vi får se om jag kanske drar på någon annan bra film som vi har här hemma ist! Känner ett litet sug efter någon spännande film. Kanske kan ladda hem någon bra!

Jag funderar på vad man ska laga för kvällsmat också. Va ju tänkt att göra potatisgratäng och kött men vet inte om min man är speciellt hungrig efter att vi åt förut. Jag åt inte så jättemycket så jag får i mig mat ikväll lätt :P hehe. Har dock börjat äta mindre och mindre faktiskt. Får nog inte plats så mycket med en bebis, vatten och allt vad det är i magen nu! Hon kan ju verkligen komma vilken dag som helst nu men känns som jag kommer få gå över några dagar, men skulle ändå va kul om hon kom den 21:a som beräknat eller typ.. NU! :P

Kan ni inte hålla lite tummar och önska att min lilla kommer ut väldigt snart då? Vore ju toppen! Har ni mammor gjort något ni tycker funkat för att hjälpa till att få igång en förlossning eller har ni bara vilat och väntat på att "smällen" ska komma?



Bilden är tagen för några veckor sedan.


Kommentarer
Postat av: Louise -Lokes mamma

Jag prövade det mesta.. Massa sex, Asså färdknäppen , damsugning, trappor, promenader, teet, men när ja släppte tankarna på att skynda på han sa de ju poff hihi

2011-06-19 @ 19:51:02
URL: http://loojsen.blogg.se/
Postat av: emma

Bara mysig söndag ju! :D så det ska vara!

2011-06-19 @ 21:46:31
Postat av: Amilia

Hej Linda!

För lite mer än 3 veckor sedan fick jag och min pojkvän vårt första barn, en liten tjej som efter sin hoppfulla färd till oss fick namnet Lyckah ♥ En liten ängel som så här sent är lite gnällig och ska ha mat, samtidigt som jag passar på att läsa din inspirerande blogg!

Med Lyckah gick jag över 2 dagar, BF 26 maj, men hon valde att stanna till den 28 onde. Under mina nio månader med Lyckah i magen hade jag en ganska svår graviditet med många besök hos barnmorskan. Har tidigare fått missfall 2 gånger.

Ser att du undrar vad som kan få igång en förlossning. Jag och Kristian, min pojkvän, bor i centrala Halmstad och Kristians föräldrar bor mer utåt landet. Veckan innan lillans BF besökte vi mina svärföräldrar under 3 dagar och eftersom de bor ute på landet finns det gott om ytor att promenera på. Jag o Kristian tog långa promenader om dagarna och det kändes som att förvärkarna satte igång mer, men ingen bebis ville titta ut. Hade samma känsla som dig - kan hon inte komma tidigare, vi som längtar så! Ja, eftersom att jag redan är personlig så kan jag väl lika gärna fortsätta. Vi kom hem till Halmstad fyra dagar innan BF. Jag var ganska otålig och eftersom missfall har hänt oss förut så gick det över i någon slags oro o stress. När jag grät kunde jag inte avgöra om det var oro eller om det var för att jag var lycklig över att jag, Kristian o vår lilla skatt snart hade nått målet. Jag o Kristian testade att ha mycket sex (tro mig, det är besvärligt;)) och han hjälpte mig med vart annat, han jobbar på SATS så endel prövning av träning och avslappning blev det! Somsagt, det blev ingen bebis på BF. Två dagar senare (BF + 2), halv 4 på natten, så gick vattnet och jag fick en blödning, ren panik! Kristian ringde förlossningen och vi fick åka in. Bilfärden kändes som en evighet då jag värkarna hade börjat. När vi kom in blev vi väl bemötta och jag blev undersökt. Barnmorskan kunde konstatera att blödningen inte var något farligt, utan fick påminna mig om att kvinnor kan få en mer eller mindre blödning innan förlossning. Vi fick stanna på förlossningen och samma dag, fast på kvällen klockan 22.34 föddes vår efterlängtade och älskade lilla dotter, Alicia Lyckah Östman. 2984 g kärlek och 48 cm just, Lycka(h)!

Skönt att få skriva av mig lite och dela med mig av en del av min resa till dig som kommer bli en fantastik mamma!

Nu mår vi alla här hemma bra, för tillfället är jag väldigt trött - men det hör ju till ;)



Lova att forstätta blogga när er ängel hamnat i era famnar, någon bild vore roligt att få se!



Kram från Amilia, Kristian och Lyckah i Halmstad!

2011-06-20 @ 01:29:46
Postat av: ..

en av mina närmsta kompisar som bor i Kil, har också BF 21:a juni :) Hoppas bebis kommer snart :)

2011-06-20 @ 10:34:34
Postat av: Carro

Jag gick exakt 14 dagar övertid och skulle bli igångsatt samma dag min lilla bebis föddes. Så dagen innan så släppte jag allt och slutade tänka på det och så poff så satt allt igång av sig själv. Annars testade jag allt. Inget funkade

2011-06-20 @ 17:24:08
URL: http://carolinekindstrand.blogg.se/
Postat av: frida

De enda ja prova va väl de där tet, men tror inte mina typ 2 koppar hjälpte så mkt haha!!

Annars låg ja mest på soffan å käka godis :P Gick ju över 3 dagar bara =) Så även om man ligger hemma å slöar som jag gjorde så behöver man ju inte gå över så långt !:p

Tror man får vänta tills bebisen känner sej redo, eller så får man väl köra på färdknäppen som folk säger verkar funka ;p hehe

2011-06-21 @ 01:10:03
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0