Funkar det?

Jag tänkte mycket på detta med slappt skinn på magen under min graviditet, om hur magen skulle bli efter att Tyra kom ut. Jag funderade mycket på detta med en gördel som ska hjälpa till att dra tillbaka magen osv. När Tyra var född så hade jag väldigt ont i magen och kunde då inte riktigt förstå folk som drog på sig såna där saker på en gång efteråt och jag la det där på hyllan.

Nu 3 veckor efter har ju magen dragit sig tillbaka väldigt bra och jag har bara en pluttig mage kvar som jag vill ha bort. Skinnet är ju lite som det är också men inget som är direkt märkvärt, iaf inte när man står upp. Hur som helst så är jag ganska petig av mig ändå när det kommer till detta med en slapp mage, häng bröst osv. Ja ni vet sånt man får på köpet som man inte vill ha. Men till min lycka har jag inte fått några hängiga strutar, hahah! ;) Min mage är inget större problem men ändå något litet störobjekt i mina ögon, så därför köpte jag mig en gördel idag faktiskt. Den va billig och jäkligt skön att ha på sig. Jag köpte den på Lindex för bara 199kr! Jag förstår att den säkerligen inte är lika bra som en riktig men känner inte för att slänga ut 800-1000kr på en mer ordentlig utan tycker att denna från Lindex duger fint. Den sitter åt och drar in bra så jag hoppas detta kan hjälpa min hud och mage att dra tillbaka sig ännu mer. Jag tänkte ta bilder sen så ni får se hur min mage ser ut och även hur det ser ut med gördeln på.

Ni som varit gravida, är gravida eller bara har tänkt på detta med magen efter en graviditet.. Vill eller kommer ni testa en gördel? Skriv gärna och berätta!



Kommentarer
Postat av: Mi

Börjar inte brösten hänga efter man har slutat producera mjölk? Det är väl för att de blir fylligare och "svullna" när de har massa mjölk i sig och när man slutar så blir de hängiga? Så trodde jag det var i alla fall :)

2011-07-22 @ 15:42:14
Postat av: SANDRA ACKEFJORD

På något konstigt sett kom jag in på en låt på youtube och jag började fundera på en tjej som var väldigt bekant i utseende med dig i den gruppen, men jag var fortfarande tveksam om det var du. Men jue längre jag kollar på musikvideon så kommer jag på att det är jue Linda.. Jag minns när jag var liten, jag lyssnade sönder låten Fest Hos Mig.. Haha, vilka minnen :)



Jag blev så jäkla glad, för läser din blogg dagligen och har följt dig sen Tyra var vecka 9 i din mage :)

2011-07-22 @ 18:11:44
URL: http://sandraackefjord.blogg.se/
Postat av: Sofia!

Hejsan.. Pratade faktiskt med min mamma idag om de där med magen efter en graviditet. Jag ska då ha mitt första barn om två veckor :D :D Och de enda jag gått upp på är magen, men de har inneburet lite bristningar :) Men jag har iaf tänkt testa gördel när bebis är ute! Sen har jag hört att de ska finnas någon "super" kräm från aloe vera.. Men de där med krämer vet man aldrig :) Ska bli spännande att se magbild sen :D

2011-07-22 @ 18:29:07
Postat av: Carro mamma till Chelsea

Jag har gördel. Och jag tycker faktiskt det funkar jätte bra. Fick barn för ca 3 månader sen och man har ju skinn som gärna bör dra ihop sig och tycker att gördeln hjälper en hel del :) med lite motion så lär det gå ännu fortare :)

2011-07-22 @ 19:11:07
URL: http://carolinekindstrand.blogg.se/
Postat av: Seema, Mamma till Elvira och Leon

Vet inte om jag inbillar mig.. men visst tycker jag,

att du svarar i nästan allas bloggar, utom min typ inte ofta som du skriver i min blogg, när jag har skrivit någon kommentar.. (i väldigt många i alla fall)och i min blogg, så kanske du svarar 1 gång på tusen..) du kanske inte tycker mina

kommentarer är lika roliga som alla andras? eller?

inte annat, än att man blir lite ledsen.. när jag skriver och kommenterar här ofta.. och skriver då ofta långa, och personliga kommentarer.. mm,trist :/

men men.. thats life. sånt man får leva med :) mm.

2011-07-22 @ 20:07:11
URL: http://seemalundback1.bloggplatsen.se
Postat av: fia

vad fasiken är gördel?:p

jag tror att när man ammar så får man hängbröst, det har jag iaf fått, när dom är tomma! hej silikon när jag skaffat klart ungar. Haha.



haha ja samma här, tur att man inte går upp i vikt lätt, då hade jag nog vägt en hel del mer!



jamen precis, det är synd att man ska känna så faktiskt :/ och man har ju inte direkt någon lust att jaga dom i föräldragruppen, haha. Vi bor i norrtälje, ca 50 min utanför stockholm, en sommarstad/hamnstad, det är här alla har sina sommarstugor typ, ja så då vet du ungefär vad det är...haha.

Vart är det ni boor?:)

2011-07-22 @ 20:36:54
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Efter mitt första barn blev jag nästan snyggare i kroppen, magen återhämta sig snabb och så även vikten. brösten blev ingen skillnad ( amma 6månader)

Med barn nr 2 tog det lite längre tid att komma tillbaka med lite skinn på magen men vikten gick tillbaka efter nån månad istället för dagar! väntar nu min trea, och funderade faktiskt på gördel i veckan, funkar det? hört att belly bandit är bra! så jag tänker nog ge den ett försök=)

2011-07-22 @ 22:58:41
Postat av: Sofia - Wilburs mamma ♥

Jag tänkte prova en gördel men sen orkade jag aldrig köpa någon och nu är Wilbur 3mån så nu är det väl försent :) Men jag tycker ändå att magen har dragit ihop sig hyffsat. :) Dock så har jag lite löshud kvar men nu när det äntligen är 12v sen förlossningen så får jag ju börja träna mage. HALLELUJA! :)

2011-07-22 @ 23:25:13
URL: http://idamariasofia.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du är ju jättesmal och fin! 3 veckor är ju ingenting! :)



Nu har jag inte varit gravid så jag kanske inte ska uttala mig men jag har hört att det är de inre magmusklerna som blir slappa vid en graviditet. De tränar du främst genom statisk träning såsom plankan osv. Det kan säkert hjälpa :) Googla och kolla.

2011-07-23 @ 00:50:20
URL: http://www.sandraasp.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0