God fm.

Sitter i soffan och kollar på tvn och försöker underhålla Tyra lite. I natt blev det inte allt för mycket sömn då blöjbyten avbytte maten ungefär. Lillan har börjat käka hur ofta som helst. Man funderar ju på om hon inte äter sig mätt när man väl matar henne men hon verkar nöjd och spottar ur flaskan själv typ 2-3 ggr och sen får man inte in den igen så mätt borde hon ju vara. Men vi får nog kanske öka lite och se, vill hon inte ha mer så äter hon ju inte :) Har någon av er gett era nyfödda ersättning? Isf, hur många ml körde ni på då när de va sådär några dagar gamla?

Men nu ska jag se om plutti vill ha lite mat här sen ska jag göra mig iordning lite så man får känna sig lite som en människa! :P hehe. Järntabletter ska intas också, det får inte glömmas. Ha en bra dag så återkommer jag senare med bilder och andra saker senare här i bloggen. Kanske att jag även hinner skriva förlossningsberättelsen senare. Vi får se :)

Kram till er alla!


Kommentarer
Postat av: Seema. Mamma till Elvira och Leon

Jaha, så du ammar inte? det funkade inte eller? men det går ju lika bra och flaskmata ju :) mm, går ju det med.



men hoppas du svarar mig :) förstår att det är mycket å så. men jaa.. mm..



ha re bra med nytillskottet å så :)



hej hej..

2011-07-05 @ 12:17:16
URL: http://seemalundback1.bloggplatsen.se
Postat av: Jessica

Med risk för att det kanske tas som en känslig fråga men du avgör själv om du vill svara:), varför har du valt att ge ersättning till tösen? Amning, kan jag tycka, är himla smidigt. Iaf nattetid, då gör det inget om man slumrar till lite medans bebis fortsätter äta i sin takt :) Hoppas allt går bra annars med det nya livet som föräldrar..

2011-07-05 @ 16:08:15
Postat av: fia

Cornelia fick 70 ml men det är ju olika med vikten.. men hon var 5 dagar när hon började med ersättning och fick 70 ml... beror ju på vikten, men dom vägde väl ändå lite lika, för cornelia hade ju gått ner lite när hon började få :)



har ju alltid gett henne 70, och hon ville ju ha hela tiden, typ en timma efter och jag förstod inte varför, men jag kom ju på att hon väger ju mer nu och vill ju ha ännu mer!! haha. på förpackningen står det att 2-4 veckor 80 till 120 ml..

så jag kan tänka mig att skurttan ska ha 70 eller något :)

2011-07-05 @ 16:43:31
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Anna

jag matade tvån med babysemp i några dagar som nyfödd innan mjölken runnit till, typ 50 ml eller nått sånt där med 2-3 uppehåll. dem är ju så snuttiga i början, har hon napp?

2011-07-05 @ 17:52:25
Postat av: malin

varför ammar du itne? :) vi började med ersättning när bebis va 3 veckor, då åt han 60-90 ml tror jag.. men vi gjorde alltid 90 och så åt han så mkt han orkade.. han åt och äter fortfarande nästan jämt varannan timme (nu är han 5 månader ;p) när dom är sådär små och man ammar så vill dom ju gärna ligga vid bröstet och snutta typ hela tiden för trygghet m.m, kanske kan det va lite samma med flaska??

2011-07-05 @ 18:47:07
Postat av: Isabelle

Varför ger du henne ersättning? Hon är ju bara nyfödd..

2011-07-05 @ 20:45:05
Postat av: Louise -Lokes mamma

Innan mjölken rann till så gav vi enligt ordination 60ml + amning även om de inte kom nått.. Idag 2månader gammal drar han i sig 150ml och ammas på natten :) trivs inte så bra med amningen tyvärr, de bråkas endel o krånglar.. Men nattetid är amning underbart haha. Hoppas ni mår bra hela familjen! Kramis

2011-07-05 @ 20:55:34
URL: http://loojsen.blogg.se/
Postat av: sarah

Dom på förlossningen sa 10ml per dygn dom e gamla. den första tiden. som e hon en vecka bör d vara mellan 50- 70ml. Bara ett ex :) Det funkade fint för mig. Fick inte amma pga alla mediciner jag fick efter förlossningen så jag körde ersättning Lycka till :)

2011-07-05 @ 22:11:46
Postat av: Anna

som jag skrev ovan,ersättning kan vara jätte bra ifall mjölen inte runnit till än likaså amningsnapp, jag köpte en handpump och pumpa dina bröst så det inte skulle sina, funka kanon. se till att ha brösten varma trots vädret lurigt nu och du vill inte åka på en bröst inflammation.

du gör så du känner är bäst och ingen ska döma dig för det!/ Anna snart 3 barns mamma=)

2011-07-05 @ 22:22:33
Postat av: V

Blä på moralkakor som ska påpeka om amning eller att man inte ska ge ersättning om dem är nyfödda. För mig var jag tvungen att ge min dotter ersättning just för att hon aldrig blev nöjd, hon sög så hårt att det blödde (det var rätt sugteknik också) och ville vara där HELA TIDEN. Dem skulle aldrig kunna få läka i så fall. Jag fick knappt äta eller sova, så var tvungen att ta till med ersättning. En nöjd unge resulterar vid en nöjd mamma. Det är mycket man får stå ut med efter en förlossning, hormoner som sprutar och sen på det ska man få igång amning, vara en bra mor, flickvän osv osv.. vill ni ger er dotter ersättning och vill inte du amma eller göra det och det, så är det upp till er. Andra som tycker annat kan engagera sig vid sitt! Lycka till med dottern. Super söt är hon :)

2011-07-06 @ 11:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0