Shopping till liten!

Dåså, då har kameran fått ladda upp dig lite. Dock blir det bara Newbie kläderna och en sak till jag kommer visa idag för Krikke ligger i sovrummet och ska försöka sova så jag vill inte storma in med kameran och krångla med garderoben och lite annat. Så kort på de andra får ni se i veckan :) Så er som detta intresserar, ni får ju lite att se fram emot ;) hehe

Jag ska iaf nu visa er litegrann från litens garderob!


Hennes absolut första skor. Seriöst så är jag helt såld på dom!
Äkta Converse har mammas lilla tjej :) och i en supersöt förpackning ;)

Nu till Newbie!


Dessa två bodys
fick vi i julklapp av min mamma.
En med kvistar och en med löv på. De är jättefina tycker jag!


Så himla gullig klänning! Mamma köpte med den igår då jag smälte när jag såg den.
Kommer va jättesöt med några vita tights eller några söta strumpor och gulliga trosor en varm sommardag!


En jättesöt kofta fick följa med hem idag då jag inte kunde låta bli att shoppa till liten :)

Jag köpte även:


En randig body..


Ett par jättesöta och mjuka byxor! Åh va jag gillar dom :)

Och...

Ett par vantar i fleece! Föll på en gång när jag såg dem.
De är jättemjuka och goa! Blir bra mot hösten de :)

Ni ska bara veta vad svårt det är att låta bli att shoppa till henne. Många kanske tycker att det är tidigt att köpa sådant nu men egentligen.. Det ska ju ändå handlas kläder? Så vad spelar det då för roll om det är nu eller om jag väntar i 5 veckor (exempelvis)?

Det är mysigt att smått fylla hennes garderob.
Längtar så tills hon kommer!!! ♥


Kommentarer
Postat av: Seema, **stolt mamma till elvira och leon**

Ska bara tipsa om en sak.. vet själv att det blir mycket shopping och så, när man ska ha en liten.. Speciellt första ! Joo.. se till att inte handla allt bara i en storlek.. tex bara 56 då ! Utan 62, 68 och kanske tom 74. för dem växer ju dem små knatarna ! aa, dem gör ju det ! och då är det bra att ha kläder i mer än en storlek. fast sen är det klart, att det är roligare sen när dem har kommit och handla framöver. så man får deras personliga stil, och vad dem passar i. färger och sånt altså ! när man vet hur dem ser ut och så =)



jag vet att jag hade shit svårt att handla i flera storlekar uppåt.. för man vet inte med hur det går och så.. och jag ville inte våga hoppas att det skulle gå bra.. va shit rädd att första, skulle dö innan hon va 1 år.. usch jaa.. vet hur det va !! vågade inte hoppas.. va shit hemskt ju.. mm ;-( men nu så sitter man ju här, med 2 friska barn =) så det gick ju jätte fint ! mm.. så jag hoppas att dem få va friska och glada, och allt sånt.. hela vägen/livet ut ju =) mm.. vet inte vad jag skulle ta vägen/göra.. om det händer mina godingar/små troll något. usch nee.. men det är klart, man kommer ju aldrig sluta oroa sig som förälder ju !! nääee.. sen är det klart.. sen kan man ju va mer nojigare och oroligare som förälder också ju.. mm.. someone/(somebody?) like me ;) mm.. på både ont och gott, kan jag ju säga då !!

2011-01-11 @ 23:58:42
Postat av: Seema, **stolt mamma till elvira och leon**

förresten.. sånna converse hade elvira med :) shit sööta ju ;)



ps. vet varför många väntar att köpa också.. det är för att dem är rädda för det ska hända nåt på vägen kanske..

men det är ju bra att handla på sig i tid också. Så tycker det är bra & modigt av dig att våga handla allt/ eller jaa mycket.. så här tidigt =)



Vet själv, att jag handlade första och nog ett av det sötaste.. och SÅKLART minnesvärda ! I vecka 11 !

Det betyder fortfarade oerhört mycket för mig, det plagget !! Även att det inte är lika plyschigt och fint, som första gången hon hade det !! Min & min mans Elvira ! Men det är ändån det första plagget ju :) dock inte det första plagget hon hade på sig. men hon hade det, när vi åkte hem från BB :) eller om hon hade det dagen innan, då vi trodde att vi skulle få åka hem, men vi fick inte det pga vissa saker ! men har för mig, att hon hade det när vi åkte hem också.. men jag kommer inte ihåg riktigt !!

hehe.. man glömmer fort vet du ;-) hehe.. aa ! så är det ju :-D tyvär ! man får väl skylla på åldern då ;-) haha

2011-01-12 @ 00:06:04
Postat av: emma

Åh! Älskade Linda! Jag är helt såld på det du/ni köpt, vilka söta grejer :D De små conversen är ju helt underbara, du måste ju köpa likadana till dig själv ju! Haha :D Sött!

2011-01-12 @ 00:08:01
URL: http://emmis.webblogg.se/
Postat av: Veronica

Mysigt :) Vi köpte första plagget samma dag som RUL och sen väntade vi fram till vecka 25 tror jag... men det är ju helt inviduellt. Finns inget rätt eller fel. Mkt fint du köpt iaf :)



Vart hittade du converse skorna? Är på jakt efter ett par likadana till våran lilla prinsessa i magen :)

2011-01-12 @ 08:36:46
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Jag är också såld på newbie-serien, äääälskar den där klänningen! Har inte sett den i Oslo men hoppas att den kommer :D Lova ligger här i en liten newbie dress och snuttar just nu <3 Och conversen var ju också helt underbara, Lova ska också få ett par sen har jag tänkt :D



Angående storlekarna som Seema skriver över, jag håller inte med alls. Lova är fortfarande en storlek 50, en månad efter att hon föddes och jag tror att om du köper kläder i storlek 62,68 och 74 så kommer du ha tröttnat på det innan hon får på sig det. Visst växer de snabbt, men det är ju bara att ta en liten shoppingtur sen när bebisen är här :D Jag kan känna att kläderna vi köpte i början av graviditeten känns lite tråkiga, så mitt tips är snarare att hittar du något som du absolut faller pladask för, så köp det, men köp inte större storlekar bara för att köpa - utan gör bara det i storlek 50 och 56 för det är det hon kommer att ha i början :D



Och åter igen, inte meningen att komma med massa tips som du inte bett om. Själv har jag lite svårt för när folk gör det, men jag ville bara ge dig en annan vinkel på det tipset du redan fått - sen gör du självklart precis som du vill. Du vet alltid bäst när det kommer till din dotter och er familj :D

2011-01-12 @ 15:44:37
URL: http://madeleines.se
Postat av: LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Såna skor köpte jag till vår Alva :D älskar dom!! Hon hade dom dock aldrig på sig men vadådå, haha, dom var ju så asballa, tvungen att köpa dom!



Angående storlekar som många verkar tipsat om, haha :D jag köpte det mesta i storlek 50-56 men jag hittade vissa plagg jag verkligen gillade och dom köpte jag i 62 :) var skönt att ha hemma tyckte jag så jag slapp ränna på stan sen men som Madde säger - köp sånt du faller för :)



Kram på dig och grattis!

2011-01-12 @ 20:33:59
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Seema ** Stolt mamma till Elvira och Leon **

Är nog väldigt individuellt vad man tycker om det där med storlekarna, tror jag! Men jag kan tycka det,att köper man övermycket kläder,så hinner dem knappt använda allt fint ju! Jag vet att jag hade ett plagg nästan varje timma,inte riktigt kanske! Men nästan så faktiskt! Eftersom att man va shit rädd över,att dem inte skulle hinna använda alla kläder man fått/köpt innan dem hunnit blivit för små för dem! För dem små liven altså! Sen 50,har dem ju knappt en vecka,el två knappt! Beroende hur snabbt dem växer ju,och beroende på hur stora dem är när dem födds,och så ju!! Sen är det bättre,tycker jag personligen! Att ha mer i 56,eftersom det växer dem i och kan ha oftast längre än stl 50 !! Och det går ju faktiskt också att vika upp också!!

Sen är det klart,att man gör ju som man vill,SÅKLART!

Men sen är det bra att alltid få råd från sånna som vet,och har erfarenhet!!

Men sen är det såklart olika vad man tycker och så med ju!

Som jag PERSONLIGEN skulle aldrig ta på en killtröja på en tjej, exempel vis en bil tröja,nej aldrig! Och jag tycker det där med färger är viktigt för mig! Sen är det klart att en tjej kan va fin i blått med! Även att jag kanske tycker att killar passar bättre i blått,medans tjejer passar bättre i tjej-färger och vitt och endel grå och kahkigröna färger, som är tänkt till tjejor då såklart, det år vad jag tycker då !

2011-01-14 @ 07:37:43
Postat av: fia

Åh, vart köpte du converse skorna?:)

2011-01-17 @ 20:25:02
URL: http://josefinefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0