Magen i vecka 22

Som ni ser på bilden längre ned så har magen verkligen börjat ta form nu. Vissa blir lite förvånade när de ser mig över att jag blivit så stor "redan" medans andra tycker jag är ganska liten än för att vara i 5:e månaden. Men än så länge finns de ju veckor kvar på 5:e månaden tycker jag :P Eller ja, 1-2 vecka typ.. Kalendermånaderna inom graviditeten ser ut såhär enligt några tabeller jag hittade på internet:

     Månad 1: vecka 2-6      
   Månad 2: vecka 7-10   
Månad 3: vecka 11-15
Månad 4: vecka 16-20
Månad 5: vecka 20-24
Månad 6: vecka 24-28
Månad 7: vecka 28-32
Månad 8: vecka 32-36
Månad 9: vecka 36-40


Så jag är alltså i 5:e månaden tills vecka 24 och från vecka fulla 24 är jag i 6:e månaden (om jag fattat det hela rätt). Nåja, det är iaf kul tycker jag att säga vilken månad man är i för det låter så himla mycket! hehe. Min mage ser iaf ut såhär nu i slutet av vecka 22:



Ja som ni ser kör jag på det snygga med gummisnodd i midjan på byxorna. Lite svårt att få igen knappen nu, men det gör mig inget alls. För i magen ligger världens bästa lilla T :) Och förresten.. va rund (oval?) magen ser ut på bilden fram ifrån, hehe!


Kommentarer
Postat av: Anna

Du har jätte fin mage, vill att min ska se ut så där snart, jag väntar barn nr tre och endast en liten putis har visat sig, jag är i v 17 så jag får nog glatt vänta denna gången också på att det ska synas.Men jag tycker absolut du har växt bara på nån vecka, men du är absolut inte för stor, jätte fin mage=)

2011-02-16 @ 09:06:25
Postat av: johanna

Något namn ännu ? :) <3

2011-02-16 @ 19:07:40
URL: http://triinkys.blogg.se/
Postat av: nathalie

Va söt liten mage du har :D

Min är ju liiite större och jag e i vecka 21 :P

2011-02-18 @ 08:46:37
URL: http://noxxy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0