Gravidkilon

Jag ställde mig på vågen imorse och tänkte kolla vad mycket jag gått upp sedan min startvikt. Jag har nu i vecka 22 gått upp 5 kilo. Om jag skulle ha tur att sedan bara gå upp ett kvarts kilo i veckan nu i fortsättningen som det stod i en gravidtext så skulle min graviditet få mig att öka med bara 9,5 kg. Jag lär inte ha sån tur, så om jag skulle gå upp en 3:e del av ett kilo så skulle jag gå upp 11 kg på hela graviditeten, det är inte farligt alls tycker jag. Meeen, sån tur har jag nog inte, så säg att jag kommer öka med ½kg i veckan, då kommer min slutvikt hamna på 14kg. Jag tycker inte det är så farligt heller måste jag få lova att säga. Vi får väl se om jag har tur eller inte.

Sånt här är ju så extremt olika från olika kroppar/människor. Vissa går inte upp alls mycket och många går upp jättemycket. Efter all skit mat jag fått i mig förvånar det mig lite att jag inte gått upp mer faktiskt, men kanske är för att kroppen är van skräpmaten sen innan? Hur som helst så ska man inte fästa sig vid en siffra på en våg, men det är kul samtidigt att kolla vad mycket jag går upp och hur jag ligger i likhet med andra gravida.

Så min fråga är till dig som är gravid eller har fått barn:
Hur mycket hade du gått upp i vecka 22?
Och till er som fått barn:
Vad mycket hade du gått upp precis innan er bebis kom ut?

Hoppas någon av er där ute vill svara på detta :) Ni kan vara anonyma ifall ni tycker det är obehagligt eller något att skriva era namn eller bloggadresser.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker du kan få gå upp både 1 kg eller 100 kg :D så länge det kommer ut en frisk liten prinsessa senare :D

2011-02-11 @ 12:12:34
URL: http://emmis.webblogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Ja men precis! Är lite glad över att vi slapp "namn-fighten", även om den förmodligen har sin charm den också ;D



När jag gick in i vecka 19 så hade jag gått upp 3kg, sen tog batterierna i vår våg slut och jag vägde mig inte igen fören jag gick in i vecka 25 och då hade jag gått upp 8,5kg (förmodligen en blandning av maten i karibien och graviditetskilon, hehe). Totalt gick jag upp 19kg och har lite mer än 5kg kvar tills jag är tillbaka på start :) Puss på er!

2011-02-11 @ 12:18:53
URL: http://madeleines.se
Postat av: Cazandra

15 kilo gick jag upp tills lillan kom ut men dom försvann fort =)

2011-02-11 @ 12:44:39
URL: http://tindrajolinn.blogg.se/
Postat av: fia

är i vecka 28 och gått upp 5 kilo :) har riktigt svårt att gå upp i vikt!

2011-02-11 @ 19:18:26
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: fia

haha jo, fast jag hoppas att jag får behålla några av de kilon jag gått upp när lillan kommer ut, inte roligt att vara för smal heller:) nu är jag apnöjd med min vikt.:)

2011-02-11 @ 20:07:27
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: frida

Mhm kommer inte ihåg vad jag hade gått upp i v.22.

Men de sluta iaf på ca 8-9 kg + i v.41 =)

Nu har de gått två veckor sen han kom och ja har gått ner 10 kg ;) De är inte ofta man får göra de på 2 veckor höhö!



2011-02-12 @ 00:19:53
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag gick ner ganska mycket mycket när jag blev gravid. Mådde illa i ca 4 månader och kräktes räckte med att jag kände parfym dofter så var det kört. de var på väg att lägga in mig för att få dropp men det gick br4a och jag gick upp 15 kg när jag fick han. och nu 3 år senare så försöker man gå ner lite av de kilona som sitter kvar.. Men godis och sånt är ju såå gott :)

2011-02-12 @ 15:26:26
Postat av: Anonym

Gick upp 23-24 kilo. Efter förlossningen gick jag ner 15 kilo och kort därefter ett par kilo till. Allt var i princip vätska på mig, som heller inte syntes. Bara på vågen.

2011-02-12 @ 15:45:59
Postat av: Johanna

Är gravid i vecka 25 med mitt andra barn. Har spytt väldigt mycket denna graviditet och bla blivit inlagd på sjukhus med dropp i några dagar när det var som värst. Gick ner några kilon, men är just nu på nästan samma vikt som jag var vid inskrivningen på MVC i vecka 7.



Förra graviditeten gick jag ner 4 kg de första månaderna (spydde då också, men inte så mycket som denna gången). I vecka 22 hade jag lyckats återhämta de kilona. Sen gick jag gick upp 5 kg till innan sonen föddes.

2011-02-12 @ 16:10:54
Postat av: Maggan

Ja du Linda...längesen nu men 13 kg upp med Peter och nästan 30 kg med Jimmy..:)) Så till det har du en bit kvar!!! Du är ung så alla kilon lär försvinna och tänk på att det kommer ut ett litet underbart flickebarn..:))Massa lycka!! Kram

2011-02-12 @ 17:45:18
Postat av: Anna

Barn 1, vikt i v 28 + 3kg, total viktuppgång 8kg.

barn nr 2 vikt i v 25 +8kg, ca 25kg allt som allt.

barn nr 3, är bara i v 17 och har gått upp 2-3kg.

2011-02-12 @ 18:28:51
Postat av: Anna

Just ja: Med barn nr 1 försvann alla kg på en vecka max två.

med barn nr 2 var det svårt att få bort men nu ca 1 1/2år senare låg jag på minus dvs mindre än innan jag blev gravid med någon utav dem, och nu väger ja som sagt 2-3kg plus med trean får se vart detta slutar=)

2011-02-12 @ 18:30:59
Postat av: Emelie

jag fick ju mila nyss som du vet :P och med henne gick jag upp 20 kilo, därav mycket vätska plus att jag var sjukskriven i sängläge i 10 veckor innan min förlossning så jag låg ju stilla och åt väldigt mycket onyttigt men jag gick ner 12 utav dom på 4 dagar och har rasat 1 kilo i veckan nu, så jag har ca 5 kilo kvar. Du kommer säkert ha jätte lätt för att gå ner igen. Huvudsaken är att du får en frisk, go tjej :) lycka till!

2011-02-12 @ 19:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0