Svar på frådestunden!

Vill börja med att tacka för era frågor samt alls kommentarer om en bra blogg och vår underbara dotter, ni är toppen allihopa, verkligen :)

Då ska vi se, vi tar alla frågor här tycker ja så ni har lite att läsa :) Jag har valt att inte ta med era namn vid varje fråga utan ni vet med er själva vad ni frågat och om någon vill veta så syns det ju i inlägg längre ner :)


Vart är pläden hon ligger i köpt ? Såg mysig ut :)
Hur kände du att du var redo för barn? Och hur kände din pojkvän att han var redo?
Vad har du jobbat med och vad vill du jobba med i framtiden?
Nu när ni haft lilla Tyra ett tag, vad anser du varit det jobbigast med att bli förälder? Och även det bästa?
Har du förändrats som person?
Hur kommer ni fira eran första jul tillsammmans med Tyra?
Vad är ditt bästa julklappstips till en liten?
Beställer du mycket kläder (till både dig och Tyra) och leksaker?
Och vilka sidor kan du tipsa om med fina kläder och bra leksaker?
Har ni börjat ge Tyra smakportioner och gröt? Och hur går det isf?
(Ang Kina-mix) Är det ngn färdigmix som man bara tillsätter köttfärs eller har du gjort den från "scratch" så att säga?
Vad ska Tyra få i julklapp?
Vill du ha syskon till tyra?
Hur ser en vanlig dag ut för dig och Tyra?
ångrar du nått du gjort i ditt liv? Isf vad?
Jag undrar vad du önskar dig i julklapp?
Hade du planerat att återuppta cheerleadingen?
Den miranda nallen du fick som det stod Tyra´s namn och födelsedata på vet du vart den kom ifrån?
Vart är pläden hon ligger i köpt ? Såg mysig ut :)
sv: Det är en liten åkpåse med ben skulle man kunna säga, eller overall utan armar. Tyra fick den på dopet och jag vet tyvärr inte vart den går att köpa. Det borde finnas på sidor med barnsaker på!
.
Hur kände du att du var redo för barn? Och hur kände din pojkvän att han var redo?
sv: Jag tror inte jag kände mig helt redo, gör man någonsin det? Stort ansvar och stort beslut att ta. Krikke kände sig nog inte redo han heller men eftersom vår graviditet kom lite som ett brev på posten tog vi ett beslut, det rätta, för vad skulle vi göra utan vår sessa :)
.
Vad har du jobbat med och vad vill du jobba med i framtiden?
Sv: Jag har jobbat mestadels i butik och på krogen. Jag skulle vilja starta eget eller göra karriär i något jag tycker är roligt, som musik exempel.
.
Nu när ni haft lilla Tyra ett tag, vad anser du varit det jobbigast med att bli förälder? Och även det bästa?
Sv: Jobbigast var i början när det va så korta sovtider. Jag hade ju en väldigt utdragen förlossing (som ni kan läsa om HÄR) och det tog extremt på mina krafter, plus att jag förlorade mycket blod. Allt de gjorde ju att man behövde sova i ett år (kändes det som ;) hehe) men fick aldrig tillfälle att sova ut. Så när jag va så trött och inte orkade med mig själv (aldrig tänkt så om Tyra faktiskt) så fick mamma komma och ta Tyra över natten så jag och krikke fick sova. Gissa vem som smet upp på natten när hon vaknade? Jag ;) Bästa är att vakna på morgonen och mötas av ett leende, att få henne skratta och att få känna att hon är min, vår.. bara vår dotter! Hon är den största glädjen i livet :)
.
Har du förändrats som person?
Sv: Både ja och nej.. Fortfarande gamla knäppa jag men mer blödig. Mer förstående för "vuxenvärlden" och livet har fått en helt annan mening.
.
Hur kommer ni fira eran första jul tillsammmans med Tyra?
Sv: Vi kommer fira den som vi gjort tidigare. På dagen med mina släktingar och på kvällen med Krikkes :)
.
Vad är ditt bästa julklappstips till en liten?
Sv: Svårt att säga. Beror ju helt på ålder, men leksaker har väl aldrig något barn tackat nej till :)
.
Beställer du mycket kläder (till både dig och Tyra) och leksaker?
Sv: Nej jag köper mest i affärer faktikst men ja det blir väl endel då jag ser en riktig glädje i att shoppa.. Farligt ;)
.
Vilka sidor kan du tipsa om med fina kläder och bra leksaker?
Sv: Oj, det finns mkt sidor. Två exempel är: Babyshop.se , Zara.se
.
Har ni börjat ge Tyra smakportioner och gröt? Och hur går det isf?
Sv: Hon har fått smaka på lite potatis, palsternacka, mango, päron, blåbär osv. Ingen gröt ännu men jag hittade någon gröt med grönsaker på burk som vi ska testa. Mango är en favorit, det är något som är säkert iaf ;) Morot fick hon en rejäl rysning av så jag antar att det va äckligt ;) haha
.
(Ang Kina-mix) Är det ngn färdigmix som man bara tillsätter köttfärs eller har du gjort den från "scratch" så att säga?
Sv: det är en mix jag köper i affären. Kolla i frysdisken, där finns det :)
.
Vad ska Tyra få i julklapp?
Sv: Av mig och K får hon en gåstol och en leksak hon valde ut själv ;) Sen får hon väl miljoner olika saker av farmor, farfar, mormor och morfar, haha :)
.
Vill du ha syskon till tyra?
Sv: Ja det vill jag absolut men inte än :)
.
Hur ser en vanlig dag ut för dig och Tyra?
Sv: Vi börjar vår morgon med ett stort leende, ALLTID. Hon ler jämt när hon ser att jag kikar på henne genom springorna på sängen :) Vi byter blöja och antingen går upp eller lägger oss och kramas lite i sängen och pratar om fläkten i teket som är en bra kompis när den snurrar. Sätter på barnprogram när vi kommer upp och myser i soffan tills Våra bästa år börjar 10.20, om Tyra vaknat tidigt somnar hon innan det hinner börja men annars under tiden. Ska vi iväg någonstans tidigt så struntar vi i våra bästa år och gör oss då klara ist. Men om vi inte har bråttom så får hon sova middag i pyjamas och jag passar då på att göra mig själv klar, duscha osv. När hon vaknar är det kanske mat för henne och kläder. Ska vi vara hemma brukar vi antingen hoppa i bärselen och hon hjälper mig ex plocka lite här hemma eller så leker vi lite i babygymmet :) Lite olika vad vi brukar göra. På dagen sen kanske vi är i stan och umgås med någon innan det bär hemåt igen för lite pappa gos, badning om det ska göras och lite mer lek och kanske någon liten barnfilm. Någon tupplur kan tas om den inte togs i bilen hem vilket det oftast brukar vara. Sedan är det full rulle med skratt och mass bus tills Tyra bestämmer sig för att sova vilket oftast nu inte är innan 21.30 men innan 22.30. Alla dagar är olika och hon har inga direkta tider så mer än att jag vet att det går ngr timmar emellan varje lur och ibland överraskar hon med bara någon lur på dagen.
.
ångrar du nått du gjort i ditt liv? Isf vad?
Sv: Det finns nog saker jag ångrar men inget jag lägger energi på längre. Gjort är gjort och det går inte tänka på det hela tiden för då går det inte att gå vidare. Men visst finns det saker jag gjort som jag ångrar och som jag bittert fått ångra. Men sen finns det också något som låter What goes around, comes around. Alla har vi väl gjort ngt vi ångrar och fått ångra bittert :P
.
Jag undrar vad du önskar dig i julklapp?
Sv: Jag önskar mig ett solkort (blek som pappret är jag nu), presentkort på IKEA, kläder m.m
.
Hade du planerat att återuppta cheerleadingen?
Sv: Yes så är det tänkt. Ska se om jag kan börja igen någon gång i början på nästa år :)
.
Den miranda nallen du fick som det stod Tyra´s namn och födelsedata på vet du vart den kom ifrån?
Sv: Den är beställd från något ställe i London. Har tyvärr inte hittat vart. Testa att googla så ska jag se om jag kan få reda på det. Skriver isf!
.
.
Nu snart blir det sängen för min del. Tack igen för era frågor. Alltid kul! Vill ni veta något mer kan ni skriva era frågor i frågerutan till höger. Klicka bara på "Fråga, jag svarar" och ställ er fråga där så har ni svar inom 24 tim :) Godnatt kära läsare!



Ps. Sorry för alla tråkiga app-inlägg men min dator har näst intill lagt av så jag sitter inte ofta vid datorn just nu. Men inom en snar framtid (förhoppningsvis januari) så ska jag köpa en ny dator och det blir då lite roligare inlägg :) Ds.

Kommentarer
Postat av: fia

schnyggingen!

2011-12-15 @ 21:28:43
URL: http://josefinefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0