Fråga ang graviditet

Hej Linda! Vad underbart söt din lilla Tyra är :D Jag har en fråga, efter man fött barnet hur länge tar det innan magen sväller ner? Måste man träna något för att kunna få tillbaka sin gamla kropp igen? Kram! Ta gärna upp detta i ett inlägg :D


Hej Viktoria! :)
Jag tror det är olika för olika människor. Men just kulan som ska gå ner är ju livmodern som ska återta sin storlek igen och det kan ta några veckor om jag har förstått rätt. Min mage va nog tillbaka till "sitt vanliga jag" efter 2-3 veckor. Jag hade ju nästan bara mage och var vattenfylld så mina kilon ramlade ju av mig så någon träning så har jag aldrig behövt. Det där beror nog lite på hur ens kropp handskas med graviditeten och de kilon man lägger på sig. Jag gick upp 16kg allt som allt och 14 kg va borta på 2 veckor och de resterande 2 kg försvann av sig själv med tiden. Nu ligger jag 0,4kg under min startvikt och väger alltså 49,5. Som jag brukar göra. Jag har pendlat mellan 47-49/50 i några år. Men tillbaka till ämnet :p Träna får endel göra för att komma tillbaka medans andra kroppar bara går tillbaka själva.
Funderar du på att skaffa barn eller du kanske bara är nyfiken? :) Tack för din fråga iaf och ha en trevlig 3:e advent :) Kram kram


Bilder: gravid och efter graviditet.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur lång är du? :)

2011-12-11 @ 18:31:29
Postat av: Art By Tina - Tävla om en lucka i illis-kalendern!

Rätt grymt ändå hur magen formas och kan återgå till sin ursprungsform efter att det varit ett litet barn där inne. Jag hoppas att jag har samma tur som dig när den tiden kommer.

2011-12-11 @ 20:43:34
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: fia

helt sjuukt vilken mage du hade i slutet:D såå fin!

2011-12-12 @ 19:24:07
URL: http://josefinefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0