Operation!

Jag satt och funderade en hel del på detta med plastikoperationer. Det är ju ett ganska hett ämne när någon väl drar upp det. Jag personligen tycker det är väldigt bra faktiskt att det finns möjligheter för människor att kunna ändra något hos sig själv som de mår dåligt över. Jag själv har funderingar på vissa saker, sakner jag vet att jag skulle må psykist bättre av. Det jag tycker är allra bäst med dessa operationer är att folk kan få saker på sig själva fixade om de varit med om en olycka, haft bröstcanser, medfödda fel osv, att de faktiskt kan få ett så kallat normalt utseende och känna sig vackra. När det väl kommer till kritan så är det alltid något man är missnöjd med men många av oss lever med det utan någon större irritation eller att vi mår psykist dåligt att vi skulle betala för att få det fixat. Man tänker kanske mer "ja, om jag skulla vinna en miljon så".

Mina funderingar över detta har kommit steget längre och jag vet två operationer jag faktiskt skulle vilja göra, den ena är viktigare än den andra, som jag känner det. När eller om det blir av vet jag inte, men jag är rätt så säker på att MINST en men säkert båda av dessa operationer kommer bli av inom de närmsta 5 åren. Det är iaf vad JAG vill, för MIN skull. Sedan kommer säkert folk säga "men gör det inte" och "nej de behövs inte" och vissa kanske till och med kommer bli tjuriga över det. Det är ju tur att det är MITT liv och MIN kropp, ingen annans :)

Skulle ni kunna tänka er att operera er för att få ett "bättre" resultat och känna er vackrare eller är ni helt emot operationer som sägs ska förbättra ens utseende?


Okej... man behöver inte överdriva!


Kommentarer
Postat av: sandra

bra inlägg!!

2011-08-15 @ 18:54:38
Postat av: mimo

Absolut, funderat på ett par saker själv, men mår inte direkt "dåligt" över det, isåfall hade jag ju redan tagit tag i sakerna. Men det finns ju alltid någon man själv är missnöjd över som andra kanske älskar hos en, det är skittråkigt att man själv aldrig kan vara helt nöjd. Sån't är väl livet antar jag. Men en av sakerna jag funderar på är jag nästan tusen på att jag kommer göra redan nästa år.

2011-08-15 @ 18:58:18
URL: http://mimosplace.blogg.se/
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Jag kanske inte är någons första val, men jag är ett utmärkt val.

Jag kanske inte är rik men jag är värdefull.

Jag låtsas inte vara någon jag inte är, eftersom jag är bra på att vara mig.

Jag kanske inte är stolt över några av de saker jag har gjort tidigare, men jag är stolt över vem jag är idag.

Jag kan inte vara perfekt, men det behöver jag inte vara.

Ta mig som jag är, eller titta på mig när jag går iväg!

Jag är stolt över att vara mig

2011-08-15 @ 19:54:03
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Sanna

Jag kan absolut tänka mej att göra vissa justeringar. Hade jag haft mycket pengar så hade jag säkert redan gjort någon. Men när jag har fått dom barn jag vill ha så ska jag göra en bröstförminskning. Men d e ju ett tag tills dess

2011-08-15 @ 19:54:05
URL: http://moonzanna.se
Postat av: angie

Ja, lätt att jag skulle kunna lägga mig under kniven! Det lät lite desperat kanske, men jag tycker det är bra att möjligheten finns, speciellt för dem som verkligen mår psykiskt dåligt över något. Men också för den som bara vill fixa till sig "lite", för att få den där "perfekta" näsan, munnen, brösten.. You name it! Man bor själv i sin egen kropp och ingen annan har egentligen något att säga till om. Tycker jag :D

2011-08-15 @ 20:25:47
URL: http://angina.bloggplatsen.se
Postat av: Josefina - BF 29 Okt

Bra inlägg, jag är för operationer. Alla måste få bestämma själva över sin kropp och sitt utseende. Själv vill jag göra en operation, för jag tror att jag skulle må bättre av det, rent psykiskt. Men om det blir av är tveksamt då pengarna är ett problem :)

2011-08-15 @ 20:46:27
URL: http://sarajosefinanyman.blogg.se/
Postat av: frida

Bra skrivet :)

Jag ska nångång i mitt liv göra en bröst operation, vill göra dom mindre. Hoppas som du att de sker inom 5 år :)



Sen något som kanske är mindre viktigt men som jag fortfarande skulle vilja göra är en näs operation!:)

2011-08-17 @ 21:02:48
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0