Det som behövdes för att det skulle vara vår för mig!

Detta med vår är ju något man tycker är här och vipps så kommer det snö.. våren tar nya tag men vipps, mer snö! Nu har det ju varit fint ganska länge och jag har självklart känt att våren är här. Nyss när jag körde hem så kikade jag ner mot ena sidan av vägen vid en backe vi har vid oss här och såg att det stack upp lite gult ur det gröna gräset. Kikade åt andra sidan vägen och där stack det upp något vitt. Ja jag pratar så klart om tussilago och vitsippor. När jag såg dem fick jag verkligen vårkänslor och tänkte "Åh va skönt, nu är äntligen våren här!". Jag borde ju känt såhär när jag blev jagad av en humla häromdagen men nää :P haha. Det va blommorna som fattades ;)



Molnen jag såg imorse genom mitt fönster (ja, dom lär ju blåst vidare, men nya är synliga) är inte lika många nu som då. Solen skiner och det är ju ett helt underbart väder ute. Man blir verkligen pigg och vill ut och hitta på saker. Jag ska lägga lite kött i marinad här som ska få ligga i några timmar innan de hamnar på grillen (eller i ugnen.. beroende på vår kära grill). Blev väldigt sugen på grillat kött när det va så fint väder och jag kände doften av grill förut. Men innan det så måste ju hjärtat komma hem och jag har tänkt gå ut och gå med Josefine om hon ville med när hon kommer hem. Får ju passa på att njuta av dagen så mycket det går! Tiden går ju så fort, vi är snart inne i maj redan. På torsdag är det exakt 2 månader kvar till lillans BF datum, snabbt det går. Imorgon när vi går in i vecka 32 ska vi iväg till BM och mäta magen, lyssna på hjärtljud och väga oss. Krikke ska med så det ska bli jättekul för han har ju aldrig varit med på en mätning och så. Inte för att det är något speciellt så men kul för han att höra hennes hjärtljud igen :)

Men nu måste jag fixa med köttet och de.
Ett tidsinställt inlägg med bild på skötbordet och de kommer upp under tiden jag grejar. Vi hörs senare igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0