"Är ni beredda på detta nu då?"

Hemma igen efter BM besök och lite ärenden. Fick mina Nellyskor idag också från tjejkvällen, vilken besvikelse!!! Inte så konstigt eftersom jag fått fel skor :P Men mer om det senare.

Idag hos BM så gjorde vi som alltid med att lyssna på hjärtat, mäta magen, kolla blodtryck och väga mig. Blodtrycket va bra och jag har legat på ungefär samma genom hela graviditeten och det va bra. Lillans hjärtljud slog fint det också, jämnt och inga dubbelslag eller så. Hon va lite vild, i vanlig ordning, när vi lyssnade på hjärtat. Lite sparkar hit och dit :)

Mätningen på magen gick som förväntat, livmodern växer på hehe! Men den går jämnt med den kurvan jag skapat och det är bra sa hon. Jag passade även på att fråga om hon tror att lillan är stor, men hon sa att hon stämmer nog bra överens med att hon väger ca 2 kg i denna perioden och tror inte att vi kommer få en stor bebis utan att hon kommer bli en normal. Jag berättade också att jag kände en rörelse lååångt ned mot blygbenet igår vilket jag inte känt förut. Hon kände då lite på magen och sa sen att lillan har placerat sig med huvudet nedåt nu. BM kunde fortfarande röra på hennes huvud så hon är inte fixerad ännu men hon tror att hon kommer ligga kvar med huvudet nedåt tills hon fixerar sig. Så kul att höra allt BM säger om henne :)

BM frågade oss hur de gick med oss och så det första hon gjorde när vi kom in och Krikke sa ju att jo allt är ju bra och så med oss alla tre. Så frågar BM "Ja, bara 2 månader kvar nu. Är ni beredda på det här nu då?" Både jag och Krikke blev tysta.. haha. Jag och Krikke började pratar på varandra i mun efter en kort stund så jag hörde inte riktigt vad han sa men jag tror han sa något i stil med vad jag sa.. jag svarade: Kan man verkligen bli helt beredd på en sån här sak? :P

Nåja, förutom de fåtal saker vi måste fixa innan hon kommer ut så är vi väl så beredda som man kan bli iaf. Längtar gör vi iaf :) Vår lilla pluttis T! ♥


Kommentarer
Postat av: Eleni

Nu får du faktiskt ta och berätta vad namnet som börjar på T kommer vara för oss som inte vet än :)

2011-04-20 @ 18:26:26
URL: http://turninglou.blogg.se/
Postat av: emmi

Åh vad roligt det är att läsa om dessa besök :D man får mer insyn i vad som verkligen händer!



Jag tror ni är redo, fast man känner nog sig inte "REDO" så att det står märkt i pannan förrän bebben är ute och det är dags att vara förälder :)

2011-04-20 @ 19:00:43
URL: http://emmi.devote.se/
Postat av: fia

man är aldrig redo, även fast man är 35, inte vad jag tror iaf:p



haha och ja den där spindeln var jätte snuskig, det var som att den kollade mig i ögonen när jag höll på att gå in i den, usch!:p

2011-04-21 @ 10:01:52
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ne, fick du oxå fel skor?! Fan va tråkigt! Jag fick typ de FULASTE skorna de kunde leta fram ): Tråkigt när det har tagit så lång tid att få dom och så är det fel. Mailade dom idag och hoppas på ett par nya snart (: Kram

2011-04-21 @ 10:05:52
URL: http://shoulderson.blogg.se/
Postat av: Louise - väntar på min skatt

Det tycker jag du gör heeelt rätt i ;) ska kika igenom din också tänkte jag, alltid kul med nya gravidbloggisar =)

2011-04-21 @ 11:20:53
URL: http://loojsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0