Reading a book

Sitter i soffan just nu och myser i min mysdress,
nyligen ätit toast och kramats med mitt hjärta. Haft en härlig dag med nära och kära. Varit hos Tommy och Ida nu på kvällen och kollat på På Smällen.

Nu tänkte jag att jag skulle lägga mig i sängen, tända lite levande ljus och fortsätta läsa en bok,
som jag började läsa när jag bodde hos mamma. Har skrivit om boken tidigare men för er nya som hittat hit så är det Blind Lydnad som jag läser. Inte en sann histora som jag annars läser mest av, tycker de är bäst, men denna är otroligt spännande!

Handling i mina egna ord:
Boken handlar om en skolklass som får i uppdrag att leta upp en tjej som blivit kidnappad. Hittar de henne inte inom viss många veckor så kommer hon att dö. Varje vecka får de en ny ledtråd och vid varje lektion får de ställe frågor och prata om hur de tror att de gått till och hur långt på spåren de är. Efter ett tag börjar allt bli mer och mer verkligt, och eleverna undrar tillslut om detta verkligen bara är en skoluppgift eller om denna flickan faktiskt finns kidnappad där ute någonstans.. Är det verkligen bara en lek?..



Jag är helt fast i den (trots att den legat undan länge så kommer jag ihåg mycket detaljer och jag kan knappt bärga mig förens jag får reda på nästa ledtråd!!
Spännande bok, läs den!

Nu ska jag ta ett glas med isvatten, tända ljus och börja läsa innen det blir sova!
Godnatt :)

(Till er som orkade läsa allt.. Grattis, haha)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0