Nu är det jul här i vårt hus!

Har haft en jättebra dag! Började dagen med en seg morgon men vaknade till snabbt i bilen på väg mot mosters stuga. Vid stugan skulle vi leta upp en gran till mig, dock va det lättare sagt än gjort. De flesta granar va så tunna så de va inge vackra alls, sedan fanns det sådana som va täta och fina.. nertill, men tittade du uppåt så blev den allt mer tunn och efter hälften så va den typ tom. Ja den va inge fin. Men med en mamma med mycket tålamod och en dotter (jag) som va så ivrig på att ha en riktig och fin gran, så gav vi inte upp efter den lilla skogspromenaden. Med lite fläng hit och dit fick vi äntligen tag på en åt mig och Krikke.

Efter granen så åkte vi hem till mormor för lite mat som jag skrev förut, och mums va gott det var, som vanligt! Efter lite prat och sådant så åkte vi vidare till julavslutning och uppvisning med cheerleadingen. Tjejerna va jätteduktiga tycker jag! Är så avundsjuk att det är så länge kvar tills jag får hoppa tillbaka in i laget och ha roligt. Vill ju också tävla :)

Eftersom Krikke hoppade in och jobbade ist för mig idag så fick jag ju åka hem och njuta av ledigheten, klä granen, käka pizza och kolla på Grinchen med mamma.

Har som sagt haft en jättebra dag!





Dock är ser den ju mycket finare ut i verkligheten, men kan tyvärr inte fånga det med min kamera. Åhh.., jag vill ha en ny kamera!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vad fint det blev Lindis :D jättefint, jag vill också ha gran :(



Förresten, jag funderar på att sälja min systemkamera billigt.. har ju en liten canon och jesper & jag ska nog köpa en nyare systemkamera..

2010-12-19 @ 00:48:13
URL: http://emmis.webblogg.se/
Postat av: emma

Svar: Det förstår jag.. :) Vet inte, alltså det är ju en Nikon d40, en sån jag har haft länge, bara att min blixt gick sönder och då köpte mamma min kamera o köpte till en extern blixt, medan jag köpte Izas kamera som fungerade som den skulle, en exakt likadan.



Det är bara EN grej med den, kan maila och visa. Inte något stort men vill att ni ska veta det om ni nu skulle köpa den :)



Om jag skulle sälja den skulle jag kanske sälja den för 800..

2010-12-19 @ 11:26:30
URL: http://emmis.webblogg.se/
Postat av: Frida

Ser ut som de blev jätte fint iaf ! :)

Kul att gå ut å hugga sej sin egen gran, mysigt ! =)

2010-12-19 @ 21:43:34
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0