Michael Jackson - This is it

Ja ikväll ska jag och mamma iväg och se This is it på bio då. Hört att den ska vara riktigt bra, även folk som inte gillar han speciellt tyckte den va jättebra. Det borde ju vara ett plus tycker man. Vi får väl se vad vi tycker, men har stora förväntningar!

Johanna och moster va ju på den igår men inte hört något från någon av dem idag så vet inte riktigt vad de tyckte. Men känner jag Johanna rätt så gillade hon den, det tror jag iaf ;) Jag och mamma funderade på att gå och käka en pizza innan filmen. Men jag vettefan om jag kommer orka det alltså :P Köpa hem och dela på en kanske. Blää är fortfarande mätt från lunchen.

Idag på jobbet blev även rummet klart. Jag målade upp A-kort på väggen där vi ska ställa in soffor nästa vecka (de har ej kommit ännu) Fixade även rätt lite på bilden på mig. Tog bort slarv och lite kladd. Lägger upp bilden längre ner. Micke gjorde klart sin bild som han målat nu i veckan också. Han blev nog mer nöjd än han trodde han skulle bli för den och det är ju bra.

När vi ställt iordning det vi kunde i rummet så gick vi med lite instrument till ett rum på "övervåningen". Rummet vi grejar i ligger i källaren kan man säga. Det är ingen källare men de säger så. Vi drog även in massa annat i förrådet som stolar osv. Gött att få bort allt. Blir mer ordning på det hela och absolut mer trivsamt.

Satte mig i en soffa när jag va klar och efter ett tag blev problemet: Hur ska jag orka ta mig upp nu? Blev sliten och tappade orken att röra mig. Men tog mig upp och satte på en stund i soffan på fritidsgården med några ungdommar och kollade på tv. Hade slutat men gick förbi och fastnade i en komediserie så va tvungen att se klart programmet.

Känner att hjärnan är trött än. Hade massa jag ville skriva men glömt vad det va nu. Vet att jag längtar tills efter bion. Då ska jag åka till vålberg och se på tre kronor :D haha. Bion börjar vid 18.30 så det blir ju inte så sent. Tack vare att allt blev klart idag får vi morgondagen ledig. Elena ska firas idag men jag är så jäkla sliten så orkar tyvärr inte följa med brudarna ut. Har ingen ooork. Vill bara ligga och gosa i sängen, glo på Tre kronor och sen sova!! Gött att få sova ut imorgon.

Lite bilder från det där omtjatade rummet nu då, så kan vi komma över det sen :) haha.



Porträtten på håll. Jaa, jag vet. Jag verkar vara ett ego men det var
inte meningen att mitt kort skulle bli större än mickes. Jag frågade
t.o.m micke om han ville att jag skulle göra honom större men han
tackade nej till det erbjudandet! Sådäääså!! Men bara att ha oss på väggen
gör oss väl lite till egon, men va mest en kul grej, som blev uppskattad.



Detta är micke's lilla projekt som han hållt på med nu i några dagar, 
det blev också klart idag :) Han ska skriva Hultsberg i bandrollen också då,
men han orkade dock inte göra det idag. Så får se om han eller eleverna hinner
först med att skriva något i den :P haha



Dessa målade jag upp lite snabbt idag.
Syns med tanke på de ojämna linjerna :P Men äsch då!



Jag, efter lite justeringar jag fixade idag, som gjorde bilden bättre.



Och micke som jag även målade som ni säkert sett i tidigare inlägg.

Detta va då alltså de tre målningar jag gjort och en målning som micke gjort i aktivitetsrummet. Lärarna på skolan verkar gilla det (de som sett det) och beröm har vi fått så det ör ju lite kul så.

Nej nu ska jag och mamma köpa pizza, sen dra på bio! Skriver nog något inlägg när jag kommit till vålberg ikväll. Åh skönt det ska bli :) Älskar att vara där! Självklart hemma hos mamma också :) Nej nu ska jag dra!


// Linda


Kommentarer
Postat av: emma

är det du som målat allt? Jätte duktigt i sånna fall linda, visste aldrig att du var duktig på att måla :D haha

2009-10-29 @ 17:21:06
URL: http://emmibo.blogg.se/
Postat av: Nicole

Gud vad ni är duktiga du och micke!

2009-10-29 @ 21:15:59
URL: http://nicolekarlsson.tk
Postat av: Linda

Det är jag som gjort porträtten och korten ;P Jag kan inte måla :P är värdelös på det. Men med lite hjälp av linjer osv funkar det allt ;P haha

2009-10-29 @ 22:26:04
URL: http://lindarangfeldt.blogg.se/
Postat av: maria

Inte visste jag att du är konstnär också, skitsnyggt ju:)

2009-10-31 @ 11:44:23
Postat av: Linda

söt du är maria!



Nej jag är faktiskt inte det, men lite fusk från linjer o sånt så borde alla kunna det där :) Kanske :P



kram på dig!

2009-10-31 @ 13:29:30
URL: http://lindarangfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0