Jag vet en sak..

För att jag har hört en sak. Men man ska inte lyssna på allt man hör. Det fick jag åter igen lära mig på skolan. Haha, jag vet väl det men va mycket man fick höra på dessa friends dagar som man själv fick höra på högstadiet. Det va mycket man sa till eleverna på lektionerna som en lärare en gång sagt till mig. I sådana lägen så förstår man hur jobbig man faktiskt va ibland. Eller jobbig, hur stimmig man va och lite trotsig mot läraren. Dock har jag fått mycket beröm och det känns bra. De tycker att jag verkligen gjorde ett bra jobb igår. Vilket glädjer mig mycket mycket :) Ibland känns det inte som om vissa ser vilka goa killar och tjejer de finns där, finns folk som är helt underbart goa trots deras stimmighet. Men måste säga att sånt hör faktiskt till den åldern, så vissa saker har man förståelse för. Små grejer som inte är så viktiga menar jag. Men men, imorgon är det en ny dag och man vet aldrig vad som kan hända :)


När vi ändå pratar om saker som kan hända, så hände det tydligen ett rån här på området jag bor på. En mack blev rånad. Butiksbiträdet blev enligt uppgifter misshandlad och hotad med pistol av 4 killar. Läskigt men samtidigt tycker jag ju nästan mer synd om killarna som kan just ha förstört sitt liv för lite småmynt, för ärligt, vilken mack har stor kassa i dagens läge när alla använder kort? Patetiskt rån för helvete :p Bättre tänk nästa gång va? Men de kanske fick ihop till ett varsitt meal på MAX, och tur så ligger ju det ca 10 min från macken så det är ju gångavstånd. "Skönt för dom" Herregud vilka IDIOTER!!


Nej, om man kanske skulle ta en natta cigg och sen krypa ner under täcket? Dags för mig att sova och känner att jag behöver det för mitt huvud. Vill få dagarna att gå lite snabbare nu med, så vore ju att sova bort lite av tiden. Imorgon btw så har jag ju en fin dag. Först jobb på skolan då, kanske jobbar till ca 16.oo efter det bergvik snabbt för att kolla in ett par riktigt heta skor jag såg på en reklam. Sen hem och käka snabbt för kl 17.30 är det jobb igen. Då blire på fabriken fram till natten. Är någon beatles kväll där imorgon. Är väl något band eller liknande vad jag förstått. Men jag ska inte klaga att jobba. Det är faktiskt bättre att jobba än att bara sitta hemma och sova bort hela dagen dessutom. Nej upp och röra på fläsket och få något gjort. Även om man kanske inte får fläsket att försvinna.

Imorgon är det dessutom hockey som jag missar. Jävla skit! Vill ju vara med när det är seriestart och allt. Men men sånt är livet. Får vara med och stötta resterande av matcherna. De jag kan iaf! Blir bra de :)

Nej nu ska jag nog betala räkningar faktiskt och sen ta den där nattaciggen för att sen lägga mig! Det är ju en dag imorgon också hörde jag. Jobb jobb jobb. Göööttt..  Godnatt alla människor där ute.


// Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0