It cuts me deep

Sitter som i en drömvärld just nu, en värld jag helst inte vill vakna upp ur. Jag har precis sett på Dear John, som jag så länge velat se. När jag ser en film som den så förlorar jag mig själv i tankarna, tankarna om hur jag vill att livet ska vara lite annorlunda. Missförstå mig rätt, jag är lycklig över att ha min vackra vackra dotter, en pappa till henne som älskar mig och som jag älskar. Det jag menar med annorlunda är att jag vill så mycket mer, jag vill se världen mer och då med mina älsklingar såklart. Jag vill släppa taget om Sverige, om så bara för något/några år. Ibland önskar jag som så många andra att mitt liv vore lite av en film, en film där kärleken är i starkaste laget, där allt i varje slut blir bra. Men alla slut är inte bra, och självklart inte. Om vi inte fick veta vad ondhet var skulle vi aldrig uppskatta lyckan, inte sant? 

När jag hamnar i mina små världar så känns det som om hela jag bara vill gråta ut i ord, beskriva varje känsla jag känner och förklara varje bild som dyker upp i mitt huvud. För mig så är Kärlek en stor betydelse, jag vill känna mig älskad, jag vill älska och jag vill framför allt vara en kärleksfull mamma som ger Tyra all den kärlek hon vill ha, behöver och ska ha.. självklart mer där till. Det är nästan så man blir deppig när man sett en lycklig film, en film med drama, kärlek och lycka. Nu efter Dear John så har jag satt på en av mina absoluta favoriter.. The Holiday, så otroligt underbar. Jag får alltid en så underbar känsla i mig fylld med drömmar, sorg, lycka och hopp när jag ser den, precis som när jag nu för första gången såg Dear John. Jag älskar filmer som dessa och de är det absolut bästa tröst-filmerna man kan se på när man känner sig nere.
 
Ibland så måste man få drömma, man måste få komma bort från verkligheten, även om verkligheten är väldigt bra! Menar, man behöver inte ha ett dåligt liv eller ett dåligt förhållande, eller kanske ett dåligt jobb. Allt det kan vara bra, men man måste få tillåta sig själv att få söka efter lite mer. Är det inte så vi hittar oss själva? Att utforska saker? Det blev ett djupt inlägg, men så beskriver även rubriken om detta inlägg. 

Jag vet att jag har mycket att vara lycklig över, och jag är lycklig över min familj, jobb, vänner osv.. Men jag måste få drömma och jag måste få göra mina drömmar till verklighet. Sån är jag, och så vill jag vara!

Vem vill du vara?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0