En tand

Tyra har fått sin första tand nu. Den kryper fram på ovansidan. Jag trodde faktiskt hon skulle få tänderna där nere först, men icke :) Nåja, hon har varit lite gnällig de senaste dagarna och inte är väl det konstigt. Hon har varit varm och förkyld men tänkte att hon blev förkyld av mig och där av varm så ingen panodil har getts, och har man då ont så klart att det kan bli lite gnäll.

Mycket kul att hon inom en snar framtid ska få äta och kunna bita med tänderna. Det negativa är när hon är så go och pussas så bits hon ;) haha. Det va liksom så jag upptäckte tanden :)

Ni med ungar, vad har ni för tandkräm till era små? För när tänderna är framme är det ju dags att borsta dem. Hon "borstar" redan "tänderna" så det blir nog inga problem!


Kommentarer
Postat av: Izabella

Min lilla har ju två tänder och när jag frågade om jag skulle borsta så sa dom nej! ;o
Tills dom kommit upp ordentligt så skulle jag bara vänja henne vidd att ha borsten i munnen, konstigt nog..

2012-09-12 @ 21:23:31
URL: http://izabelladanngren.blogg.se
Postat av: Emelie

Vi använder vanlig tandkräm till vår skit. Samma som vi använder fast i mindre mängd. Han älskar de och de kommer säkert Tyra också att göra :)

2012-09-13 @ 10:48:21
URL: http://frokentipsar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0