Olycka

Ja, som rubriken berättar hade vi tyvärr en liten liten olycka här hemma idag. Tyra har levt rullan hela morgonen led att krypa runt, ställa sig upp mot allt osv osv. Man måste verkligen va uppmärksam så hon inte bara ställer sig, släpper, ramlar och slår i huvudet. Hon tror ju att hon är stadigare än vad hon är.

Så förut när hon ställde sig upp vid vardagsrumsbordet ungefär sådär tusen gånger så närmade hon sig mina lyktor. Jag ställde bort dem, men när jag tog tag i den sista så gjorde även Tyra det. Ljuslyktan är gjord i tunnt tunnt glas så när hon började dra i den sa det kras.. Lyktan gick sönder och hon högg tag i två bitar varav en skar upp henne i handen. Inte mycket men tillräckligt för att börja blöda och rinna blod. Som tur va tyckte inte Tyra de gjorde ont utan blev bara arg på mig som tog bitarna ifrån henne. In på toan fort och skölja av handen. Tyra passade på att leka lite med vattnet när jag tvättade lilla såret :p Ett plåster på såret och färdigt. Plåstret satt på.. Ja.. Kanske 3-4 min innan hon pillade bort de :p Nåja, knodden mår ju bra och jag har fått plåstra om min lilla gos för första gången! <3


Kommentarer
Postat av: Mormor till Tyra

Men lilla smulis då . Tur att det gick bra med Tyra . Synd på lycktan bara .

2012-05-04 @ 12:44:32
Postat av: Fiaa

Åh tussan då<3

2012-05-04 @ 20:25:39
Postat av: Seema Lundbäck - Mamma, jag .

Vilken liten busunge :) men vad tur, att allt gick bra i alla fall, trots allt, menar jag.

2012-05-04 @ 23:53:21
URL: http://seemalundback1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0