Svar på frågestunden

vilken storlek på kläder har du?
Väger du lika mycket nu som innan graviditeten eller har du några extra kilon kvar?
Har du lätt för att bli kär?
Om det tog slut mellan dig och din kille, hur skulle ni göra med Tyra?  Ni kanske inte tänkt något på sånt men.. Jag och min fd pojkvän ska gå isär och jag kämpar lite med att få honom att ha vår son lika ofta medan han tycker att jag borde ha mest för att hans jobb tar mer tid. Jag tycker ändå att vår son borde få lika mycket tid med oss båda.
Var det svårt för er att välja Tyras namn?
Vilka namn stod det mer emellan?
När har ni tänkt att sätta Tyra på dagis?
Vart handlade du helst bebiskläder till nyfödd?
Hade du speciella mammakläder eller hade du dina vanliga?
Hade du mycket ont efter förlossningen?
Under vilken period har det varit mest sömnlösa nätter?
Vem är din favorit i Big Brother?
Hur skulle du vilja att ditt liv ser ut om,låt säga,10 år? Några speciella mål och drömmar du vill uppfylla?
Har du någon gång ångrat Tyra?
Finns det någonstans du skulle vilja bo förutom Sverige?
Är du och din sambo förlovade?
Vad heter appen du nyss fått till din mobil?
Planerar ni ett syskon till lilla Tyra?
Hade ni pratat om barn innan du blev gravid?
Varför skriver du aldrig tillbaka på kommentarer?
Såg att folk skickat in frågor nu på natten och eftersom
jag ändå är vaken så tänkte jag att jag svarar på dem nu :) Så varsågoda!
.
vilken storlek på kläder har du?
Sv: Jag har XS oftast men köper ibland större då vissa är snyggare i större eller bara skänare i större.
.
Väger du lika mycket nu som innan graviditeten eller har du några extra kilon kvar?
Sv: Jag väger 1,5 kg mindre än graviditeten. Rann av mig ganska snabbt så va nog mest vatten osv.
.
Har du lätt för att bli kär?
Sv: Inte kär kär.. Kan tycka om människor snabbt men oftast blir det som vänner då jag har svårt att bli kär på riktigt. Det har hänt extremt sällan. Men tycka om människor lätt kan jag men som sagt så är det oftast vänskap.
.
Om det tog slut mellan dig och din kille, hur skulle ni göra med Tyra?  Ni kanske inte tänkt något på sånt men..  Jag och min fd pojkvän ska gå isär och jag kämpar lite med att få honom att ha vår son lika ofta medan han tycker att jag borde ha mest för att hans jobb tar mer tid. Jag tycker ändå att vår son borde få lika mycket tid med oss båda.
Sv: Ville ta med hela för att kunna ge DIG ett svar ang detta. Jag tycker såklart att båda ska ha lika mycket och så tycker även Kristoffer. Vi planerar ju inte direkt att göra slut men vi sa redan från början att vi båda vill ha lika mycket tid med Tyra oavsett vad som händer, om det händer. Jag skulle såklart inte klaga över att få ha henne oftare än varannan vecka eller vad det kan vara men tycker att barnet ifråga ska ha lika mycket tid med sina båda föräldrar, eller helt enkelt bestämma själv hur den vill åka hit och dit när den blir såpass gammal. Lycka till och hoppas ni hittar ett sätt som passar ER.
.
Var det svårt för er att välja Tyras namn?
Sv: Svårt och svårt, för mig va det ett självklart namn. Kristoffer tänker nog om några gånger innan han sa okej :)
.
Vilka namn stod det mer emellan?
Sv: Krikke hade namnet Alicia, som Tyra heter i andranamn. Vi pratade även på Ebba, Nova-Lee, Tyra-Lee (som jag så gärna ville först) och lite andra namn. Svårt med namn måste jag få lov att säga! Trodde det skulle vara den "lätta" delen :P
.
När har ni tänkt att sätta Tyra på dagis?
Sv: Det blir förmodligen när hon är 13-15 månader om vi båda kommit ut i jobb. Jag söker ju jobb och har jag inte fått något ännu då får hon nog va hemma någon månad extra. Jag klagar inte för mer tid med min älskade men samtidigt vill jag ut i arbetslivet igen och bara tjäna pengar, eller plugga. Lite kluven där.
.
Vart handlade du helst bebiskläder till nyfödd?
Sv: Jag handlade lite överallt. Det som föll mig i smaken fick följa med hem oavsett ställe :) Jag kände så kläderna va mjuka och behagliga att ha på sig när de skulle sitta på en liten nyfödd bebis.
.
Hade du speciella mammakläder eller hade du dina vanliga?
Sv: Jag hade mina vanliga kläder. Satte gummisnodd i midjan på byxorna. Hade ett mammalinne för att det va så extremt skönt. Använder det fortfarande ibland när jag myser runt :P
.
Mitt mammalinne. Gravid? KÖP DET!
H&M eller Vero Moda

.
Hade du mycket ont efter förlossningen?
Sv: Jag hade väl ont i några veckor mer eller mindre. Efteråt va det jobbigt att sätta sig ned. Kändes som man hade en melon mellan benen i typ 1-2 veckor. Men vet att det försvinner snabbare för vissa än vad det gör för andra. Så jag va väl i kategorin 'andra' jag då ;) Men sååå värt.
.
Under vilken period har det varit mest sömnlösa nätter?
Sv: Det va nog under första bebistiden då det blev vaknande 2-4 ggr per natt för mat. Det va nog mest jobbigt eftersom jag aldrig hann ta igen mig efter förlossningen som va såpass dryg och utmattande. Men Tyra har varit ganska duktig ändå på att sova på nätterna men ja, första bebistiden innan bebisen hinner vänja sig och även en själv.
.
Vem är din favorit i Big Brother?
Sv: Camilla och Amandus, rakt av :)
.
Hur skulle du vilja att ditt liv ser ut om,låt säga,10 år, några speciella mål och drömmar du vill uppfylla?
Sv: Jag vet faktiskt inte. Jag hoppas jag har ett jobb jag trivs med, att jag hunnit resa runt lite med familj och vänner. Att Tyra går i en skola hon trivs i. Jag hoppas att om jag ej fått drömjobbet (vad det nu är) att jag utbildar/utbildat mig till något jag verkligen vill. Vi får väl se :)
.
Har du någon gång ångrat Tyra?
Sv: Aldrig någonsin, vårt allt :)
.
Finns det någonstans du skulle vilja bo förutom Sverige?
Sv: Jag skulle vilja ha en fin våning i New York, men även någon annanstans i USA. Flytta runt lite och känna på lite annat än bara sverige :)
.
Är du och din sambo förlovade?
Sv: Ja det är vi, sen 1/11-09 :)
.
Vad heter appen du nyss fått till din mobil?
Sv: Den heter Frametastic!
.
Planerar ni ett syskon till lilla Tyra?
Sv: Inga planer på syskon just nu. Jag vill ha fler men inte Kristoffer. Han kanske ändrar sig med tiden. Jag vill inte ha på några år nu ändå. Vill komma ut i vardagen, sova några år (hehe) och lite annat innan nästa, om jag nu får en nästa för min kära sambo ;) hehe.
.
Hade ni pratat om barn innan du blev gravid?
Sv: Pratat hade vi väl gjort men inte om att vi skulle skaffa barn snart, Tyra som kom en överraskning. En mycket bra överraskning :)
.
Varför skriver du aldrig tillbaka på kommentarer?
Sv: Är svårt att svara på anonyma kommentarer, ibland tar jag upp dem i inlägg på bloggen men inte alltid. Kommenterare med blogg försöker jag svara så snart jag kan. Inte alltid jag kommer ihåg tyvärr. Är det något du/ni undrar och jag inte svarar så kan ni skriva i frågerutan till höger. Där kan jag svara lätt när som helst om dagarna :) Så skriv mer än gärna där!
.
.
TACK för frågorna denna gången. Hoppas ni fick lite nöje i detta, det fick iaf jag. Återigen tack för alla kommentarer den senaste tiden. Gillar det massa, ni är toppen! Ha en bra natt, nu ska jag sova :)

Kommentarer
Postat av: Fia

Ja köpte en sån där grå mössa som tyris har till corre! Så fin! Men attans så tajt den sitter, köpte den som va upp till18 mån, big head corre alltså...!

2012-03-11 @ 22:04:08
URL: http://josefinefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0