Somna först när man nattar barn?

Kan börja berätta om dagen. Åkte mot stan vid 14.30 tiden för att åka till Lina's jobb och snacka med hennes chef ang mitt intresse för att söka jobb där. Lina jobbar på H&M. När jag kom dit va chefen lite upptagen så jag skulle komma tillbaka vid 16.30. Jag kilade iväg och käkade lite med mamma och Tyra som strosade runt på stan. Krikke skulle söka jobb idag han också så Tyra fick följa med in och vara med mormor medan jag uträttade det jag skulle.
.
Vid 16.20 stod jag med Lina inne på H&M igen och skrattade som vanligt åt något märkligt och oviktigt :P Fick komma in vid halv ungefär och prata med både stans och bergviks chef. Vi skulle ta en kortis eftersom vi inte hade någon direkt avtalad tid osv. Så vi snackade och jag lämnade CV och personligt brev. Vi fortsatte prata och jag berättade lite saker. Tiden gick och helt plötsligt hade vi snackat i 25-30 min ändå. Vi avslutade och jag tackade för att de tagit emot mig. När jag gick från H&M va kl 17.05. Åkte till maxi för att handla lite och då ringer det i mobilen, 18.00. Yes det var H&M. Ska in imorgon och jobba på lagret från 8-17 med Lina. Jag fick alltså jobb! :) Det är vad jag förstår lite vid behov men jag ska visa att jag vill och kan så jag kan få mer än så med tiden! Man måste ju börja någonstans :) Men imorgon är det lagret som gäller och kul ska det bli för tydligen är det massa som ska packas upp och hur kul är det inte att se allt? :) Ska jobba jobba jobba, så härligt!
.
Så imorgon ska Tyra ha en dag med Krikke. Lite dotter och pappa-tid tror jag kommer sitta fint för de båda. De där är så goa ihop så! Hon ska även va med farbor och farfar en stund när krikke ska iväg på ett kort ärende. Kommer gå toppen, bara jag som kommer längta ihjäl mig efter henne. Men bäst jag vänjer mig, tiden går så fort så snart ska hon ju börja på dagis och då gäller det att hålla känslorna på plats när man ska lämna skruttan! På tal om det så måste jag kolla om vi ska skicka efter papper eller om vi får hem papper gällande sökning av dagisplats.
.
.....................
.
Nåja, Nattade Tyris förut vid 9 iaf men hon somnade nog inte förrän 21.30 ungefär. Låg och pratade massa och gosade som attans på mig. La sin kind mot min och va så himla go. Finns inget bättre! ♥Helt plötsligt så somnade även jag, innan Tyra somnade, haha. Är så himla trött. Vaknade lagomt till att BB började iaf och här sitter jag nu. Ska nog gå och lägga mig ganska så snart så jag får sova lite timmar innan klockan ringer och det är upp. Måste upp ganska tidigt så jag hinner iväg och köpa en sallad innan jobbet, orkar inte göra matlåda. Men men, nu har jag babblat så mycket så nu säger jag godnatt. Önska mig lycka till imorgon :) Kram!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Grattis till jobbet:) Ang. dagis. Har du sökt någon plats till ett speciellt datum? Om det var 6 månader sedan du sökte är du garanterad plats vid det önskade datumet. Men det är alltid bra att ringa och vara lite på, det är så jag fårr dagisplats;) Lycka till!

2012-03-27 @ 07:56:49
URL: http://jennymariaasplund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0