Tyra till barnakuten, röntgen och akuten..

Ja, så höll vi på i tisdags men gjorde även idag. Tyra föll på alla fyra i tisdags och blev efter det otröstlig i ca 40 min. Efter det somnade hon och vaknade och kunde inte stödja sig på benet utan att gråta.. Lilla pluttan fick åka till barnakuten på en gång och jag va tvungen att åka till jobbet. Tårarna satt i halsen hela tiden och efter 2 timmar på jobbet bröt jag ihop på jobbet framför Jenny och sa att Tyra är på akuten och att jag inte vet vad jag ska ta mig till.. Självklart va det väl inget "allvarligt" men det är ju ens bebis. Jag fattar inte idag varför jag egentligen åkte till jobbet men fick typ panik och kände att jag inte kunde ringa 15 min innan jag började jobba. Hur som helst så sa Jenny åt mig att åka på en gång, att det va självklart att jag skulle vara med Tyra och inte på jobbet. Jag kände mig lättad och tårarna fortsatte rinna en stund. 

Väl uppe så hittade de ju inget efter alla bilder de tog (när jag va med). De hade endast tagit ett blodprov på Tyra innan jag hann komma dit. Hon hade inte gjort ett ljud ifrån sig så hon hade fått en isglass för att hon va så duktig. Glad bebis? Jo tack :P hehe. Vi fick iaf åka hem med infon om att blir det värre eller ingen bättring så ska vi tillbaka. Vi skulle ha åkt igår men trodde att det va på bättringsväg eftersom alla va inne på att det va något med höften.

Idag åkte vi dit och fick först vara på barnakuten för lite kläm och testing av att gå osv. Tyra går ju som bara den och vill verkligen men hon kan inte få ner benet, det gör uppenbarligen för ont för att stå på så något är ju fel. Vi blev skickade till röntgen igen för fler bilder men denna gången på benet och foten. Eftersom klockan hann bli efter 16 så fick vi fortsätta till vanliga Akuten för att invänta svar. och ja... väntan blev lång. Läkaren kom efter ett tag när vi fick rummet och då sa de att hon har en fraktur på fotleden och att ortopeden ska komma och kolla på det. Efter ytterligare lite väntan kom han och han va helt super med Tyra, även sköterskan som ville ha med charmtrollet hem, som hon sa :) Tyra stormtrivdes med de båda. Vi fick vänta någon halvtimma till innan de blev bestämt om hon skulle få gips, skena eller inget alls. Beslutet blev gips för hennes eget bästa och vips så låg hon där och fick gips rullat runt benet. Tyra var väldigt fascinerad av vad de gjorde, pratade en hel del med dem och la in lite leendet då och då :) 

Så nu har vårt lilla troll gips på sitt högra ben. Som pappan sa, det är tufft att lära sig gå! Ibland när man trippar runt så ramlar man ju och nu så träffade det väldigt rätt men ändå så fel. Men det är skönt att det är gjort och att Tyra kan börja läka. Kunde inte vara mer stolt över henne ♥



Kommentarer
Postat av: Chris mormor till Tyra

Nu får man skämma bort lite extra väl <3

2012-06-16 @ 08:13:29
Postat av: Seema

usch. det lät inget vidare.. men hoppas hon snart blir kry, och är på bena igen =) kram till er alla, och en extra till lilla tyra såklart ;)

2012-06-16 @ 19:20:13
URL: http://seemalundback1.bloggplatsen.se
Postat av: rebecca

Nemen gud, stackarn :/ Hoppas hon blir bra snart

2012-06-21 @ 21:22:06
URL: http://meteora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0