Slitsamt att vara på kalas!

Tyra har lagt igen. Trött liten fis jag har på mig :)

När vi fikat klart hos kära mormor så blir det ner mot stan där det är Tjejkväll. Ska köpa lite kuvert till dopinbjudningar som vi ska skicka till folk. Gissar på att vi kommer få tränga in folk i lokalen eller helt enkelt leta upp en ny. Min släkt är så positiva så de säger bara "det gör inget. Bjud in ni, vi tränger allt ihop oss :)" Bästa underbara ni!! <3

Får se om det finns något roligt eller bra erbjudande på tjejkvällen. Blir iaf att sätta Tyra i bärselen. Tror inte jag vill trängas med vagnen bland folket, men vi får se :p

Tänkte kolla med er som har barn om ni gav barnen Alvedon även om ni inte märkte att de fick ont eller så? Jag tänkte ifall man kanske skulle ge i förebyggande syfte på kvällen samma dag när sprutan tas? Tyra ska få sin första spruta nästa vecka.. Ajajaj :(


Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker inte du ska ge i förebyggande syfte, många får ju inte ens biverkningar!

2011-09-29 @ 19:25:48
Postat av: I

hon är så SÖT jag dör! åh vad jag längtar efter ER <3

2011-09-29 @ 19:36:06
URL: http://essef.blogg.se/
Postat av: fia

corre var bara gnällig, så jag gav henne 2 st den dagen.



Du vet ju själv när man tar en spruta, man får ju as ont i armen efteråt, som träningsvärk, de får ju de med i båda benen, så jag skulle ge alvedon iaf. Fast är hon glad och normal som vanligt så är det ju ingen fara.. men vissa ger ju bara om de har feber, men jag skulle ge ändå om jag märker att hon gnäller lite. Dags för spruta här med nästa vecka:( huvva

2011-09-29 @ 22:04:26
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Matilda

Barn under 6 månader bör inte ta läkemedel(inklusive paracetamol och ibuprofen) utan läkares ordination... Tänk på att läkemedel inte är bra, alltså känns det ju onödigt att ta det i förebyggande syfte.. Vi lever ju i ett samhälle där i överkonumerar läkemedel helst paracetamol t ex alvedon, så det känns väl onödigt att proppa sin unge full med det?? Ta istället om hon får feber efteråt... På läkares inrådan såklart! :-) Lycka till

2011-09-30 @ 09:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0