Illamående i slutet på graviditet?

Jag har nu i två dagar mått illa, i förrgår och idag. Jag tror att det har med graviditeten att göra men är inte helt säker. Har läst lite att illamående kan komma jämt lite före förlossningen som 2-3 dagar innan eller samma dag då det är kroppens sätt att "tömmas" innan en förlossning. Samma gäller då tarmar och sådant. Jag har dock inga känningar på att det skulle vara "på gång" redan nu utan har bara ett litet jobbigt illamående ibland som inte varar så jättelänge utan kommer, irriterar och sedan försvinner. Kan det va som min kompis trodde kanske, att kroppen "tränar" inför förlossningen precis som med sammandragningar?`Vilket som så är det inte så kul utan det får gärna hålla sig borta tills de att det verkligen är på gång :)

Har ni några tankar kring detta eller har en bättre information än vad jag har?
skriv gärna och berätta!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag mådde illa några veckor innan minste kom,det trycker ju på allt och alla organ därför du mår illa.

2011-05-19 @ 07:04:41
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova - Oslo

Jo men jag läste någonstans att illamåendet kan komma tillbaka i slutet av graviditeten, inte dagar utan veckor, men kanske :D Det där med att tömma tarmar och så är nog ganska vanligt iallafall, speciellt då förvärkarna/värkarna satt igång lite försiktigt. Tror att jag var på toa 4 gånger eller något dagen innan Lovan kom :D



Hoppas att allt är bra med er! Hinner så sällan med att kommentera, men jag försöker hålla mig uppdaterad och tänker massvis på er. Tänk, snart är det dags :D



Puss och Kram

2011-05-19 @ 21:20:55
URL: http://madeleines.se
Postat av: frida

Ja kände inget alls av de.. men har läst att de kan komma tillbaka ifall man mådde illa i början av graviditeten.



men de där me att tarmarna tömmer sej innan de e dax å trycka ut bebis stämmer nog.. ja satt nämligen på toa å gjorde de precis innan vi skulle upp till förlossningen.. ganska jobbigt att göra nr 2 med täta starka värkar haha! Men måste man så måste man ;)

2011-05-21 @ 00:21:48
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0