Jobbig dag..

Idag har det varit en extremt tung dag. Vi fick inte höra bra saker av vetrinären. Vår älskade Zazzie har antingen en uppsvälld livmoder eller en tumör, det kan även vara både och. De kunde inte se de så bra på röntgenbilderna. Världen rasade under oss och jag kramade Zazzie hårt och försökte vara stark för henne. Det slutade med att hon va väldigt blöt på huvudet av mina tårar. Min älskling, min underbara och goa kisse som varit med mig i så många år och delat så mycket med mig. Hon har varit min tröts när jag varit ledsen, hon har varit ett sällskap när jag varit sjuk eller bara känt mig ensam. Hon och Kitty är ju mina bebisar, de betyder extremt mycket för mig!


Vi beslutade därför att pengar är bara pengar och tack vare en människa som har ett hjärta av guld så kanske Zazzie kan få gå igenom en operation. Jag har känt mig så desperat idag efter att få tag i pengar för att kunna göra detta möjligt att jag till och med har velat starta en insamling eller tigga fram pengarna. En operation är ju inte direkt gratis, men hon måste få en chans! Hon måste bara ta ett blodprov för att kolla så alla värden ser bra ut i övrigt så kroppen klarar av en operation. Fixar hon de så ska vi låta dem öppna henne och försöka plocka ut det som inte ska vara där. Så mycket kärlek och glädje hon gett oss är det inte mer än rätt att vi ger henne en chans att få leva några år till och dö en lycklig död, inte dö pga att något i magen brister på henne. Så jag hoppas hoppas hoppas att hon ska klara av detta så vi kan operera bort de. Det kan tyvärr blir så att de öppnar henne och märker att de inte går att ta bort, då får hon bli igensydd och må bra den sista tiden innan vi låter henne somna in, men jag ska inte tänka på det nu. Ska försöka se ljust på detta och hoppas på blodprovet i första hand. Jag skulle göra allt för henne och Kitty, bara de mår bra!

Många tänker säkert att det bara är djur, men för mig är de inte bara djur. För mig är de familj och bästa vänner! Vad gör man för sin familj? Jo man ställer upp och gör allt för att de ska må bra och det är de vi satsar på nu!


♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Mitt hjärta, kämpa nu! Jag ska finnas med dig i varenda steg du måste gå igenom.
Är extremt glad för att du inte lider ett dugg nu iaf, att du är precis som vanligt :)


Kommentarer
Postat av: Seema, Mamma till Elvira och Leon

Det lätt inget alls kul hörru ! Massa kramar till dig! Hur mycket ska du behöva gå igenom? dina vänner som gått bort, å så nu detta ! :( kan inte va bra för dig, som e gravid å så ju ! nej, verken för dig eller bebisen !

Men i alla fall, hoppas det går bra med kissen i alla fall ! Aldrig kul när djur är sjuka. och vet du vad det värsta är? det är att man inte vet, hur pass mycket dem lider. dem kan ju liksom inte säga det till oss ! Tyvär ! :(

Kommer ihåg när min pyret, gick bort ! Hon va den ända jag hade, när jag mådde som värst. hon fick ta mycket ! Altså jag menar, att hon fick trösta mig när jag va ledsen ! hon va nog den ända som förstog då ! djur är verkligen riktiga människokännare ! Ingen kan nog lyssna, som dem ! dem märker när man mår shit ! Som mina föräldrars hund.. han brukar komma å lägga sig där jag är, när jag mår dåligt ! han brukar märka direkt, och då kommer han som en pil ! och så är det som han säger " va inte ledsen " ! han behöver inte äns seja det, jag vet att det är så !! Tummen upp för djuren ! och hoppas verkligen allt ska gå bra för katten, det ska vi hålla tummarna för här :)



Ha en trevlig helg i alla fall, och försök att inte tänka på det där allt för mycket !!

2011-03-04 @ 18:44:32
Postat av: fia

usch! Mammas katt fick en juvertumör, som man tydligen kan få av katt p-piller, men det flera år sedan hon åt det så man visste tydligen inte att p-piller till katter var så farligt förr i tiden.. men hon fick en tumör och den opererade vi bort, men efter ett par år kom det tillbaka ännu fler och det gick inte att operera :( Det är så hemskt!



hoppas det går jätte bra för er.

2011-03-04 @ 19:19:49
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Malin Bryggegård

Lider med dig. Fick själv ta bort min älskling (haft han sedan jag var 1 år) för några år sedan och det var det absolut jobbigaste jag varit med om. Hoppas du slipper :(

2011-03-04 @ 23:21:43
Postat av: Pamela

De är verkligen INTE bara ett djur;( sitter här i min postbil(kör tidningar) och gråter för din skull! Fyfan va tungt att få ett sånt besked :((

2011-03-05 @ 06:00:02
Postat av: EvelinaFredin

usch :(

höll alla mina tummar på att det inte skulle vara ngt allvarligt, men då hoppas jag för allt i världen att allt kommer bli bra och du kan fortsätta vara lycklig tillsammans med din familj & dina katter, så vackra är dom!



Håller med dig, det är inte ''bara'' djur, det är liksom alltid dom som lyssnat och varit med när man inte haft någon annan, dom där ''bara djuren'' är helt underbara, och jag hoppas nu linda, att både du & katten mår bättre snart så vi får många glada inlägg

<3

2011-03-05 @ 06:36:20
URL: http://www.llllsls.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Tänker på dig och Chris! :(

2011-03-05 @ 14:29:49
URL: http://emmis.webblogg.se/
Postat av: Chris

Åh va härligt att folk bryr sig så om våran lilla Zazzie. det värmer i ens hjärta : )

2011-03-05 @ 14:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0