En liten sovstund och en synd efter det.

Nu är mamma tillbaka efter jobbet så vi ska väl ordna lite här och sedan åka och köpa present till Jossan och David's lilla L. Måste ju skämma bort honom lite nu när han äntligen kommit ut.

Jag har iaf haft en jättebra morgon och förmiddag här hos mamma med missarna. Åt ju en helt underbar frukost och efter det la jag mig i soffan och gosade med Kitty. Efter att vi båda kollat på Våra bästa år så la vi oss i mammas säng och gosade med Zazzie också. Där somnade vi, jag Zazzie och Kitty, det va skönt!

Efter att jag vaknat så va det dags att synda.. Jag kunde inte låta bli. Zazzie satte sig för att äta torrfoder men kom inte åt de utan att behöva trycka massa med huvudet, hon försökte även klia sig massa vid öronen och halsen samt tvätt sig men de gick ju inte heller.. Så jag tog av tratten :O Jag sa till henne att den kan få åka av en stund så hon får röra sig fritt lite och kunna klia sig. Jag tog av den och hon började äta massvis med torrfoder, försökte locka med läckra bitar i sås men nu va det torrfodret hon va rejält sugen på märkte ja :P Gumman käkade sedan gick hon till en matta vid balkongdörren och där började hon klia sig på de ställen hon tidigare inte kommit åt pga tratten. Hon tvättade sig för fullt på tassar, i ansiktet, på kroppen och på de ställen hon har kvar hår på magen. Hon har faktiskt varit duktig och inte rört såret eller stygnen alls. Duktig tjej! Hon har nu gått runt och kikat lite mer än vanligt och hon känns riktigt pigg. Himla skönt att se! Tyvärr kommer de svida lita i hjärtat på mig att behöva sätta på henne tratten igen, MEN det är ju för hennes eget bästa så den måste tyvärr på igen! Men hon är så duktig så tjejen!

Ska väl snart dra oss så får sätta på henne kragen strax. Jag skriver lite senare idag!


Kommentarer
Postat av: emma

Lindis, jag tror inte det gör någonting, Moster tog av tratten på Doris när hon skulle äta för ibland så åkte bara skålen framåt haha, när hon försökte äta. Men man får liksom bara hålla koll :)



(Varje gång jag ser ett Z tänker jag på pizza :( haha)

2011-03-11 @ 15:08:03
URL: http://emmis.webblogg.se/
Postat av: EvelinaFredin

hihi, du kunde inte hålla dig va?

ja självklart är de för deras bästa att ha den på, men om man håller koll så dom inte är på såret/stygnen så är det ju ingen fara så, om dom därimot springer iväg och man inte hinner hålla koll så är de bättre med tratten, jag fick sitta och mata Ludde (min hund) när han hade tratten på sig, han kunde inte äta själv, & då vågade jag inte ta av den, men han mådde mycket bttre när han fick ta av den och kunna klia sig själv vid öronen,

och det är skönt att se att man gjort en od gärning, fast man sen måste låta dom återgå till den där tratten, men den ska ju inte sitta på för all evighet som tur är :)

kram

2011-03-11 @ 23:29:48
URL: http://www.llllsls.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0