Kurr... kurr..

Åh jag måste laga mat men vad fan ska man laga iordning tro? :P Jag har ju inte den bästa fantasin när det gäller att laga mat om man säger så. Eller ibalnd kan det komma upp några guldkorn i huvudet men Krikke är ju så jäkla kräsen ibland gällande mat. Så när jag lagar iordning något han inte gillar så blir det mest enformigt för honom. Men är det svårt så är de :P Får nog ta mig ett varv i frysen och fundera ut vad tusan jag ska hitta på!

Har ni några goda vardagliga recept att dela med er av kanske? :)


Kommentarer
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Haha, här är det jag som är kräsen i maten (och allt annat). Men köttbullar och potatis? Pasta och köttfärssås? Ny potatis och sill? Kyckling och ris? Ja kan komma på en massa, men jag vet inte om de är så roliga, haha! Häromdagen hade vi nudlar, kyckling och broccoli, mums!

2011-06-06 @ 13:04:59
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Haha, det var mig en besvärlig man du har. Förstår att du lagar två rätter ibland då, jag hade blivit galen, haha!

2011-06-06 @ 13:21:34
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: J

Testa att göra chilistekt fläskfilé med ungsrostad potatis, broccoli och morötter...asgött med bea sås till.



Du tar fläskfilé och kryddar med salt och peppar, sen när det stekt en stund har på på liiite sweetchili sås



Sen tar du fram en bytta där i lägger du skivad oskalad potatis, skivad broccoli och skivade morötter (skalade) sen häller du rapsolja på med kryddor som du gillar och in i ugnen..sen servera...det är dunder gott

2011-06-06 @ 17:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0