Jag rekommenderar!

En film som fick mina känslor på snurr och en ilska att tända till. Låter tramsigt kanske men så va det iaf! Filmen är sjukt bra och väldigt hemsk. Filmen är baserad på en verklig historia. Jag kan inte fatta att saker som detta kan pågå runt om i världen. Jag rekommenderar er verkligen att se den!

Filmen heter Soraya M (alt: The stoning of Soraya M)






Handling: 

En journalist får motorstopp i en avlägsen by i Iran. Han blir kontaktad av en kvinna som vill berätta vad som hänt hennes systerdotter i byn för att detta ska få spridning. Så börjar berättelsen om en ung kvinna och fyrabarnsmor, vars man vill skiljas från henne för att gifta om sig.

Kvinnan som inte kan försörja sig och sina barn går inte med på skilsmässan. Hennes man inleder då en förtalskampanj och får med sig byns mulla och byäldste, och senare också hela byn. Man får följa hur det tragiska förloppet accelererar och till slut leder till en stening till döds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0