Dagen med stort D!

Kommer det bli dagen med stort B (besviken) istället tro? Om jag ska vara helt ärlig så tror jag mer på en lunch hos mormor än på en skrikande jag på BB som det känns just nu. Men man ska väl inte tappa hoppet? Ibland kan det ju smälla, men det känns inte i närheten av det nu måste jag säga. Kristoffer säger att jag kommer va gravid hela mitt liv, jo men tack älskling för peppningen ;) haha! Nej men han längtar så sjukt mycket och det gör jag också. Ska bli så j*vla underbart :)

Känns sjukt ändå när jag tänker på det. Ända sedan UL så har vi väntat som galningar på att det ska bli just den 21:a juni, idag är den dagen. Även om inget händer så har vi ju väntat som attans på denna dagen, dagen man kände att den aldrig skulle komma :P

Såg ni fram emot er förlossning och hade ni en bra förlossning? Jag funderar ju mycket på våran och jag hoppas den kommer gå snabbt och att jag kan hantera smärtan såpass bra att jag inte kommer behöva mer än lustgas. Och om jag ska va ärlig så är jag så jäkla nervös över den där jäkla nålen som ska in i handen på en. Men jag har ju förberett med Emla plåster så det ska bedöva huden :P haha. Jag gillar verkligen INTE sprutor och allt vad det är. Piercing - helt okej, sprutor och nålar som ska in under huden - inte okej! Haha ja ni, här ska man klämma ut en melon ungefär så sitter jag och oroar mig för en nål i handen :P

Kom ut nu vår lilla älskling, mamma och pappa längtar efter dig :)


Kommentarer
Postat av: erica

ÅH SÅÅÅÅ spännande ! Kikar in här med jämna mellanrum för att se hur det går för dig. längtar själv något enormt efter en liten. Hoppas hon kommer snart, och lycka till! Kram

2011-06-21 @ 10:27:49
URL: http://nosecrets.blogg.se/
Postat av: fia

du, den där nålen kommer du inte att tänka på! jag är sjuuuuuuukt nål rädd, men jag´kände inte ett skvatt, det rann blod och grejer ifrån den men jag hade noll koll:P tror inte att jag fick dropp förens i slutet, typ tio min innan hon var ute och då var jag så borta.. vet inte när man brukar få? alla kanske inte ens får?;O



jag är nöjd med min förlossning:) förutom sugklockan, den gjorde ondast av allt under hela förlossningen, men tur att dom har såna redskap, :)!



och duu, hon kommer snart ska du se, njut av magen ett tag till:)

2011-06-21 @ 11:04:45
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Åh nu har ni snart ert lilla troll! :)



Jag tänkte inte ett dugg på förlossningen eller så, mer efter förlossningen. Herregud, vi skulle vara tre efter förlossningen, hur skulle detta gå, haha! Nålen, du kommer inte ens märka det. Jag är inte det minsta nål rädd. Men när jag tog upp handen efter förlossningen så blev jag så paff, när fan satt dom dit den, haha!



Jag är super nöjd med min förlossning. Använde sugklocka, men inget jag har några men av, minns faktiskt inte att det gjorde ont. Två barnmorskor låg på magen och pressa men jag märkte noll, haha! Var helt inställs på att krysta! :D



Men en sak ska jag berätta: När du känner att du vill ge upp, då är du såå nära!

2011-06-21 @ 12:29:44
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag förstår precis nålrädslan, haha! När jag skulle göra min bröstop försenade jag alla andra för att min embla skulle verka, det var det jag var mest nervös över och inte att jag skulle under kniven. Brukar läsa din blogg, och nu med spänning :) lycka till med förlossningen! Det kommer säkerligen gå suveränt.

2011-06-21 @ 14:21:16
URL: http://johannabjorkman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kommer inte att märka av nålen, jag lovar! Jag kommer inte ens ihåg att jag hade en :)



Min förlossning var mycket bra. Från vattnet gick och till att hon låg på mitt bröst tog det 11 h, helt okej. Enda jobbiga var att jag hade konstanta värkar, började med 1,5 min mellanrum som sedan sjönk allteftersom det närmade sig slutet på förlossningen. Även jag blev förlöst med sugklocka, men man tänker lixom inte så mkt just då... man vill bara ha ut guldklimpen!



Stort lycka till! Ska bli spännande att få reda på namnet :)

2011-06-21 @ 15:21:16
Postat av: Sanna

jag ska hålla tummarna för att hon tittar ut snarast ;)

2011-06-21 @ 15:56:47
URL: http://moonzanna.se
Postat av: Hanna

har skrivit ett inlägg åt dig på min blogg som jag tänkte du kunde läsa för ville inte hoppa in med gissning när alla redan gissat ;) kram

2011-06-21 @ 17:11:58
URL: http://hannamollers.blogg.se/
Postat av: emma

Snart är hon här Lindis, jag har ju alltid tänkt mig den 22e så vi får väl se :D Och kom ihåg att dagen inte är slut ännu...

2011-06-21 @ 17:22:04
URL: http://emmavarupptaget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0