"Skriver ni era egna kommentarer?"

En fråga som tagits upp bland många kändisar som bloggar för ett bra tag sedan va ju om man kommenterat sin egen blogg. Jag tycker det där är lite roligt att prata om för vissa tycker ju att det är jättekul att skriva till sig själva för en extra kommentar. Många kändisar sa "ja självklart har jag kommenterat min egen blogg med ett annat namn så det blivit lite extra go i det hela". Det tycker ja va härligt av vissa att erkänna osv, de kommenterade på en rolig nivå med humor. Det som sen blir det patetiska bland folk som kommenterar sina egna bloggar med andra namn är sådana som ska överdriva om hur bra den är, skriva komplimanger som ska ta dom till månen och tillbaka pga skryt. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag kan tycka det är lite barnsligt och faktiskt tragiskt att skriva sådana överdrivna kommentarer för att det ska verka som att personen i fråga skulle va bättre, snyggare eller smartare än andra. Jag tycker det är lite fult att sätta sig på en tron i andras namn bara för att man ska verka populär. Vi alla har säkert olika åsikter om detta men jag tycker att det på något sätt blir väldigt smaklöst och dessutom är det jäkligt fult när de skriver kommentar efter kommentar med bara någon minuts mellanrum. Självklart är det upp till var och en som kommenterar sin egen blogg vad de ska skriva men jag tycker ändå att det där typiska "jag är så bra-skrytet" är väldigt smaklöst. Som sagt så har jag inget emot folk som gör det, med lite humor så kan det ju va kul, men något "åh så snygg, så bra, så bäst" nej.. Jag gillar inte sådana som tror sig vara bättre än andra. Själv kommenterar jag inte min blogg mer än i mitt eget namn isf, vill inte folk kommentera så vill dom inte och då får jag vara utan kommentarer. Men jag tycker det är väldigt kul när ni kommenterar, så sluta inte ;) Vad tycker ni om att kommentera sin egen blogg? Okej eller inte okej? Jag tycker det är en lite intressant fråga så lätta era hjärtan skriv nu vad ni tycker :)


Kommentarer
Postat av: sandra

Njae.. känns lite som mellanstadie-nivå. Att man måste bevisa nånting för andra och därmed låtsats vara någon annan person, usch. Det hade jag inte gjort ifall jag hade en egen blogg. :D

2011-07-19 @ 09:38:15
Postat av: nina

Jag håller med dig!

2011-07-19 @ 16:31:07
Postat av: erica

nej de skulle aldrig falla mig in. man lurar ju bara sig själv också på ett sätt:P

2011-07-19 @ 21:35:17
URL: http://nosecrets.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja men det är ju samtidigt jävligt kul när man vet vilka som gör de! Så kan man skratta lite :-D

2011-07-19 @ 22:18:11
Postat av: frida

Tycker de känns ganska så löjligt och meningslöst att kommentera sin egen blogg i nåt annat namn.. hur kul är de? haha

E väl roligare att få kommentarer ifrån andra :)

2011-07-20 @ 02:27:51
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0