Sjuk = dålig uppdatering.

Skrev igår att jag va tillbaks till bloggen igen, vilket jag va då... i ungefär 5 min. Jag har varit sjuk sedan i onsdags med feber och smärtor i sidan vid revbenen. Gjort ont när jag andats osv. Kände idag när jag vaknade att jag inte ens orkade stå upp rakt för att det gjorde så ont (samma smärta jobbade jag med i onsdagskväll) så ett samtal till sjukrådgivningen fick bli. Jag hade dock så ont och kände mig så hängig att mamma fick ringa, snällt av henne. De på sjukrådgivningen bad oss åka till akuten då hon ansåg att detta va något vi borde kolla upp med lite prover osv eftersom jag har pluttan i magen. Så sköterskan i telen faxade akuten om att jag skulle komma upp.

Väl uppe på sjukhuset/akuten så fick jag skriva in mig och självklart sätta mig ned och vänta. Väntade väl i ca 2 timmar innan jag fick komma in och ta massa prover. De kollade blodtryck, pulsen i fingret, stack mig i både arm och finger.. ja de tog till och med ett EKG test på mig. Hmm.. Nåja, ta det ni behöver ta tänkte jag! När proverna va tagna fick vi sitta ned igen och vänta.. Provsvaren skulle komma inom 2 timmar. Men HEJ va kul, men de fick ju gå. Jag ville ju få veta vad som va fel på mig.

efter ca 1,5 tim så blev vi hämtade och jag fick lägga mig på en säng i ett rum. Då skulle en doktor komma med provsvar och även kika mer på mig. Vi låg i rummet i ca 25 min innan doktorn kom och när hon väl kom så berättade hon att mina prover visar lite för högt vilket är ett tecken på en infektion. Hon ville sedan klämma och slå lite vid revben och mage. Fick sedan sätta mig upp och hon började lyssna på lungorna då de misstänkte att jag skulle ha lunginflamation. Nej, lungorna lät bra med de ville ändå göra lite fler tester med blodet jag lämnat. Det skulle som tur va bara ta 15 min. Så vi väntade och väntade.. Sedan kommer en sköterska in och säger "Har du fått lämna något urinprov förresten?" Nej det hade jag ju inte.. Lämnade de och de skulle bli tester på det också. Fick sätta mig i vänterummet nu igen och då sa jag till Krikke att han kunde åka hem så kunde mamma köra hem mig. Kände att de va onödigt att ha han sittnas där när vi nu antog att det inte va någon fara för bebisens skull iaf. Han tog med sig mamma så de kunde hämta hennes bil och då tog det väl inte mer än 5-10 min efter att de åkt så kom de och ropade upp mig för tredje gången.

NU äntligen hade de hittat felet. Jag har då alltså en urinvägsinfektion som krupit uppåt mot njurarna, så det va inte så konstigt att jag har så ont som jag har. Tänk om de hade tagit urinprov på en gång så hade jag sluppit all den väntan. Jag va väl på akuten i ca 5 timmar. Men skönt att veta vad som är fel så imorgon ska jag hämta ut medicin mot detta så det kan försvinna. SKÖNT! Trött på att ha ont nu. Inte så konstigt då att jag vek mig av smärta i onsdags natt på jobbet och med feber på det. Uschanimejja!!!

Så ja, nu vet ni varför jag varit så frånvarande från bloggen. Har mått så dåligt och mår fortfarande lite kasst pga smärtorna och tempen som går lite upp och ned, så de har gjort att jag knappt orkat göra så mycket mer än att sitta still och ta det lugnt. Men men så kan det va, men nu ska jag se till att bli frisk!


Kommentarer
Postat av: Tirra

Krya på dig! <3

2011-01-07 @ 23:04:39
Postat av: emma

fy så jobbigt.. alltid massa väntetid och krångel när man är på sjukhuset.. bra att de hittade felet i alla fall och du kan bli bättre :) <3

2011-01-07 @ 23:13:10
URL: http://emmis.webblogg.se/
Postat av: Seema, **Stolt mamma till Elvira och Leon**

Fin bild !

Nyårsbild kanske? :) ser ut som så !!



Hoppas du mår bättre snart ju ! Krya på dig !



Förresten hoppas du uppdaterar oss här, på magbild snart ju :) vi vill ju se om det skett nån förändring :) hoppas du mår bra i graviditeten nu i alla fall ! =) Förresten, du va framflyttad (eller jaa tillbaka-flyttad kanske det hete(?) vet inte riktigt vad det heter ;p lätt att förväxla tycker jag ! vill ju inte seja fel heller ju =) hehe)

2011-01-08 @ 00:38:50
Postat av: mamma

skönt att dom hittade felet och att du fick medicin för det i alla fall. Krya på dig nu och ta det lungt några dagar . puss mammsen

2011-01-08 @ 07:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0