Invigning av gravidsmycke!

Okej, jag tog på mig det efter jag varit i stan så än så länge har det inte plingat så mycket i min bola, som det heter! För er som inte hört talas om det så kan jag berätta att det är ett smycke i form av en kula (oftast) och ett långt snöre eller kedja (för att kulan ska nå så långt ner som behövs). I kulan finns någon form av bjällra eller plinga som jag säger. När den gungar mot magen eller liknande ger den ifrån sig ett behagligt plingande ljud som hörs in till bebisen. Ljudet är till för att vara ett lugnande ljud för bebisen som ska få den att känna sig trygg och när bebisen tittar ut till världen så kan man fästa denna vid sängen, i vagnen eller något annat ställe som man tycker passar. När den då plingar kan den relatera ljudet till att den låg i magen och känna trygghet!

Denna bola fick jag av mamma i julklapp. Visst är den söt? :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken fin present :)

2011-01-17 @ 22:43:59
URL: http://emmis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0