Nej vet ni vad!

Nu ska jag gå och lägga mig brevid min sovande prins. Han somnade tidigt idag, men det är väl inte så konstigt så tidigt som han va uppe i morse. Ska iaf bli skönt att komma under täcket och bara slappna av.

Har suttit nu framför datorn ett tag och läst förlossningsberättelser. På något sätt är det lite lugnande att läsa sånt. Även fast det är långt kvar tycker jag det är kul att läsa om. Många beskriver ju en olidlig smärta men som man ändå klarar av. Alla berättelser har sin charm i det hela och jag kan knappt vänta tills det är min tur att skriva min egen förlossningsberättelse. Tycker det ska bli himla häftigt att föda barn, samtidigt som det är väldigt pirrigt så klart. Det ska ju ut en stor liten bebis mellan benen, kan ju inte göra annat än ont menar ja :P

Men nu ska jag kila in och lägga mig. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: EvelinaFredin

här har du två gravidberättelser om du vill läsa :)

var ettag sen jag läste dom, men de va när mina kusinbarn kom till världen :)



http://sarafredin.blogg.se/2010/december/nar-min-alskade-dotter-kom-till-varlden-3.html



& denna



http://norbergcaroline.blogg.se/2010/april/nar-lillan-kom-till-varlden.html



hon väntar en till liten bebis som är beräknad den 9/7-11:)

hihi, där har du om du vill läsa igenom:D

2011-02-24 @ 07:47:42
URL: http://www.llllsls.bloggplatsen.se
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Och det sjukaste av allt är att det är inte när bebisen ska ut som det gör ont, det bara spränger när huvudet sitter i öppningen mellan värkarna. Det som gör ont är smärtan innan, värkarna, men precis som du säger så fixar man det ju. Alla gör det ju och ofta flera gånger till och med :D



Sen är det ju olika för alla, din förlossning kanske kommer att vara helt underbar och jättelätt! Vi håller tummarna för det, jag och Lovis :D

2011-02-24 @ 10:28:50
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0