Sprutor och tårar

Idag fick Tyra sprutor i benen igen, 5 månaders sprutor.. eller va ni vill kalla dem. Krikke gick inte ens med in denna gången, han tyckte inte alls om att se henne så ledsen förra gången. Så idag fick krikke va utanför och med in följde Nina, Tyras underbara farmor. Hon fick stå bredvid Tyra och leka med en leksak medans jag stod bredvid och grät, i vanlig ordning. Men idag höll jag mig faktiskt under första sprutan men innan nästa va satt så grät jag.. Det gör ju så ont i mig att Tyra får så ont och blir så ledsen :(:(

MEN nu är som tagna och nästa blir inte förrän hon är 1år, tack gode gud för det! Vi fick iaf guldstjärnor "i kanten" av farmorn för att vi varit så duktiga ;)

Vi fick även mäta och väga idag trots att vi gjorde det i fredags. Men i fredags så hade hon gått ner 205 g så de ville ha en viktkontroll på henne men eftersom hon ökat nu igen så såg allt bra ut. Hon gick nog bara ner i vikt för att hon varit sjuk. Nu är hon hela 67,5 cm lång, inte växt lika mycket nu som tidigare men hon växer ändå och blir lång :)


Mammas trötta älskling några få timmar efter sprutorna <3

 


Kommentarer
Postat av: sofia

sånt är jobbigt! du verkar vara lika "blödig" som jag! gråter oxå för sånt! och massa annat!



men tur att d gick bra sen iaf =)

2011-12-07 @ 20:55:19
URL: http://dendarbruden.bloggplatsen.se
Postat av: Jessica

Usch, stackars lillan! Men vad konstigt att sprutorna tas i omgångar kan jag tycka. När vi var iväg till bvc med vår tös togs sprutorna samtidigt i båda låren. Vilket jag tycker är bra, då blir det bara smärtskrik en gång. Även om det är nog så jobbigt att höra sitt barn ha ont :(

2011-12-07 @ 21:25:47
URL: http://msyescah.blogg.se/
Postat av: Jennie, mamma till malva

Usch dessa sprutor är nye roliga, men nu dröjer det till nästa omgång, tur!!

Hur mkt vägde Tyra denna gången?

2011-12-08 @ 19:25:55
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0