Home igen.

Nu är vi hemma sen en stund tillbaka. Allt såg bra utan på vår lilla (läs: stora) plutta. Hon är hela 6 veckor idag och väger 5,5 kg och är 57,5 lång! Jisses, det är en stoooor bebis vi har :P Får se när det stannar av, om det gör det! Huvudsaken är iaf att hon mår bra och det gör hon ju :) Vi fick tid för läkarbesök också som ska göras. Det är som kontrollen de gör när de är 2 dagar gamla, kollar höfter osv.

Nu är mamma påväg hit och när hon är här ska jag ringa svärföräldrarna som har Tyras kusin Tuva hos sig, så bär det iväg till ett ställe och käka räkmackor. Stället som ligger i värmskog är väl kända för sina räkmackor så de ska bli kul att se om det är något att hänga i granen, som man säger. Ska iaf va väldigt fint där ute så blir kul att se. Tar lite bilder sen och visar er när jag är hemma igen :)

Måste berätta, sådant som gör en otroligt varm i mammahjärtat är mycket. Mycket de gör älskar man, nästan allt faktiskt eftersom man smälter av att bara titta på dem. Men det jag tänkte berätta hände imorse. Tyra har ju verkligen kommit på att hon har en röst att använda. Hon väckte mig genom att ligga och prata för fullt och smaska på sin hand! Jag smälte :D


Kommentarer
Postat av: fia

men oooooooj, stor tjej!! men det är bra! bättre att de är större än för små =)



vet många som väger ungefär som tyra när de är 4-5 månader, det är ju JÄTTE lite för den åldern!!:p tycker jag, så det är bra att tyra är stor tjej:D



haha jag håller med dig, jag har jätte många plagg som jag inte kan använda längre för de var snyggare med magen!:p

2011-08-12 @ 13:08:05
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Oj, det var en stor tjej ni har :) Men som du säger, så länge de mår bra så kan allt annat vara :)

2011-08-12 @ 13:08:55
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Banan

Där är jag uppväxt babegurka :) I värmskog alltså. Mamma gick på den skolan som är vid cafét :)

2011-08-13 @ 12:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0