Skötbordet är på plats!

Just nu ser det jäkligt rörigt ut tycker jag med alla bag och boxar som står under. Det är ju där jag ska ställa in lådor sedan och lägga blöjor och sådant i. Om ni kikar på sidan av skötbordet så är ju den där glipan där som jag pratade om. Att stoppa blöjor och våtservetter där på sidan är ju super. Då är de alltid nära till hands när man byter på lillan och på sidan där nere kommer antagligen blöjhinken stå så de är nära att slänga den använda blöjan. Eftersom att hinken har en slags påse i som man vrider ett varv när man slänger en använd blöja så luktar det heller inget utåt! Vi får hoppas att vi trivs med den annars får det bli en tömning om dagen och även att man placerar blöjhinken inne på toan :P Vi får väl se!

Så i vår lilla röra ser det iaf ut såhär just nu:

Där amningskudden ligger kommer vi antagligen ställa hennes badbalja för den går under där och det är bra för då tar inte den någon plats heller! Jag stör mig lite på höjdskilnaderna på skötbordet och sängen men vi kommer antagligen få sådana där gungtassar som de kallar dem, eller Bed rockers som de heter (se bild nedan), och då kommer ju sängen komma upp lite till.

Dessa gungtassar som man sätter på sängens ben ska tydligen vara väldigt bra. Och jag kan tänka mig att de är bra att ha ifall lillan vaknar upp lite och man kan vagga henne lite lätt till sömn medans hon ligger kvar i sängen. Jag vill absolut ha sådana här och jag tror att vi kommer få sådana i present, då kommer iaf jag bli glad! ;)


Kommentarer
Postat av: emmi

åh vad det blir fint hos er :D

2011-04-19 @ 19:25:30
Postat av: Seema, Mamma till Elvira och Leon

Men vad mysigt det såg ut ändån..



Nu väntar bara sängen och skötbordet på att få användas av en bebis ;) så nu är det ju bara bebisen

som fattas då ju =) hehe..

Förstår att du måste längta massvis :) minns själv hur det va.. och man kan inte förstå, hur ett liv utan barn kunde vara :) nej nej, inte nu när man har barn så :)



Om jag ska va ärlig, så minns man nästan inte alls hur det va.. joo, kanske om man försöker =) hehe. joo.. men det kanske är så, att man inte vill minnas heller =) för när man säger så, så är det oftast ljusstudena.. mm.. det är så värt det :) Japps. Även att det inte alltid är guld och gröna skogar ! För det är det ju inte :p nej, (om det är det med nåt).. hehe. nej, tror jag knappast =)



Men i alla fall.. man blir så himla glad och lycklig av ens barn skratt.. aa.. idag så skrattade elvira i telefonen, och leon med. men det va mest Elvira jag hörde(jag och min man bor särbo, så idag va dem hos han. även att jag är där i bland också. så är dem själva med både honom och mej också ibland =) men jaja, det fötäljer inte historian) ville bara säga det.. så det inte låter konstigt, eller så då =) men i alla fall.. och då så skrattade dem hur mycket som helst.. så det kom minsann en tår, ur mammas(jag) öga då.. jaa.. man blir ju så lycklig då ;) hihi.. det är nog det bästa som finns, när ens barn mår bra och är välmående. även att dem va sjuka. men dem är inte så jätte sjuka nu. dem är på bättringsvägen nu så :)

onödig information.. men ville bara delge dig :) kom bara in på det liksom =) heh. hoppas du inte misstar. med det tror jag inte :) du ler kanske tom :) hehe. vem vet !



men hoppas det går fort till din lilla kommer nu i alla fall =)



Såg att det BARA va 65 dagar kvar.. tror jag, att jag läste.. och oj, det låter ju verkligen som ingenting ju =) tiden kommer gå jätte snabbt ju, Linda :)

2011-04-19 @ 20:02:19
URL: http://seemalundback1.bloggplatsen.se/
Postat av: mamma

ja det kanske blir sådana tassar i present det vet man aldrig : )blev jättefint med skötbordet

2011-04-19 @ 20:58:24
Postat av: mormor-gammelmormor

Vicket snyggt skötbord Linda! Dä har ni gjort bra.

2011-04-19 @ 22:45:18
Postat av: mormor-gammelmormor

Vicket snyggt skötbord Linda! Dä har ni gjort bra.

2011-04-19 @ 22:46:22
Postat av: fia

det där blev ju jätte bra! vi håller också på med skötbordet just nu, roligt att pyssla lite:)



Det är ju inte så långt kvar för er heller!

Gud vad kul det ska bli att se alla bloggbebisar sen! :D

2011-04-20 @ 08:23:27
URL: http://josefinefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0