Hejdå vecka 30!

Sista dagen idag då som vi är i vecka 30. Längtar verkligen efter vecka 35 på något konstgt vänster. Har gjort det väldigt länge nu och jag tror det kan va för att det då är så nära att vi då får fixa det absolut sista så allt är klart tills hon kommer. Får planera vad som ska läggas ned i skötväskan, tvätta hennes kläder, sängkläder osv under de få veckor som är kvar då :)  Jag har tänkt att vi ska packa skötväskan som ska med till BB där runt vecka 36-37 så att man är redo ifall det skulle bli senare eller om det skulle bli så akut att man inte hinner packa samma dag. Alltid skönt att bara ha det klart så är det bara att rycka med väskan och dra när det är dags :) Blir kul den dagen de :)

Vet att endel undrar om jag inte är nervös inför förlossningen.. Jag ska klämma ut en bebis mellan mina ben, vad tror ni? ;) hehe. Nejdå, men det är inte så farligt nevöst faktiskt, just nu kanske jag ska tillägga. Ibland är jag jättenervös och ibland är jag inge nervös alls. Jag kommer läsa endel om det så jag vet vad som kan väntas men kommer även ta mycket som det kommer. Eftersom alla förlossningar är olika så kan jag ju knappast läsa mig till vad som kommer hända på just vår förlossning :P Men men som de säger: den dagen, den sorgen (i vårt fall, lyckan).

Nedan ser ni iaf bild på magen i vecka 30. Jag glömde ta bilderna när vi gick in i vecka 30 så de är väl lite fler dagar på magen men såhär ser den ut iaf, min tjockis mage :)



Jag har lite längre fram tänkt att låta er gissa på hennes längd och vikt, som då kommer bli uppskrivet i ett inlägg här där jag då kan fylla på när de kommer in nya gissningar. Jag kommer också skriva upp på papper om vad folk i min närhet kommer gissa, som släkt och vänner. Jag tycker det kan vara lite kul :) Men många tycker att jag är stor redan nu och ska inte ha förens om 9 veckor. Jag är nervös som attans att hon ska bli en megabebis ju när folk säger så. Men får hoppas att hon blir en normalstor ;) Och som sagt, gör inget om hon kommer i vecka 38 heller, hehe!


Kommentarer
Postat av: Seema, Mamma till Elvira och Leon

Fin mage ! :)

och wow vilken kula du fått nu ju.. aa =)



inte många som man ser på fram ifrån, att dem är gravida.. men det gör man verkligen på dig. tycker den bilden framifrån på magen, blev bäst. aa, du har fått till en jätte bra vinkel. fint :)



Hoppas du mår bra annars i graviditen =) förstår om du måste längta ihjäl dig =) aa..



Lycka till med allt nu =)

2011-04-12 @ 18:24:55
URL: http://seemalundback1.bloggplatsen.se/
Postat av: fia

tycker dom att du är stooor? du har ju jätte liten söt kula! alldeles perfekt :)

2011-04-12 @ 22:19:53
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Emma

Såg en gravid tjej idag på jobbet och då tänkte jag på dig. hon var också smal som du med en finfina mage! saknar dig och tänker på er :D <3

2011-04-12 @ 22:43:40
URL: http://fatsuit.blogg.se/
Postat av: eläna

men min lilla tjockis! ;) nerå, du har ju bara fått en mage, inget annat. längtar faktiskt också tills hon kommer ut så man får se skönheten! :)

2011-04-13 @ 10:45:52
URL: http://elenarenhults.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej! Men du är ju inte så stor själv och bebisen är ju fortfarande lika stor som en bebis ska vara. Så kulan ser ju större ut på dig än om det var en lika stor kula fast på nån som var 185 liksom :) Men du har verkligen skitfin mage! Åhh vill också :(

2011-04-14 @ 09:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0