Humor med förnedran

Ligger hemma i soffan nu och myser under en filt. Kollar på Halv 8 hos mig och om 20 min är det idol (update: 5 min). Idol är roligt att kolla på de första veckorna när man får se alla som sökt. Det är kanske elakt, men ojoj va skadeglädjen är hög när man tittar på vissa människors audition. Elakt kan som sagt tänkas, men vissa borde veta bättre. Och detta med att "mamma tycker jag sjunger jättebra", är bara elakt av er mammor där ute. Visst, man säger väl inte till sitt barn att den är dålig på det den drömmer om. Men ibland får man kanske dra en gräns för sitt barns bästa, ist för att låta den stå i tv och bli förnedrar. Bara jag som tycker så eller är vi fler? Vi är nog ganska många skulle jag gissa på. Men det är kul iaf att de bjuder på sig själva.

Halv 8 hos mig började kl 19.30 och de har börjat laga mat och sånt nu. Ni som ej sett det så är det ett program om 4 människor som lagar mat, (1 per program). De bjuder varandra och har det trevligt. Efter middagen får de rösta (de som ej lagat maten). Den som fått mest poäng när alla avsnitt varit vinner tävlingen. Det är ganska kul att se på faktiskt. Känner mig lite halvt gammal men det är kul ;) Men inget slår dock Per Morberg - Vad blir det för mat! :) hehe.

Nej nu är pausen slut på tvn. Ska kika klart sen göra popcorn och mysa ner mig med babe och kolla på Idol :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0