Artikel om KICK

Haha hittade en gammal artikel om oss. Kunde inte mer än att skratta när jag läste detta. Och bilden då? Hahaha, herreminskapare! Ser ju pluttigare ut än vanligt, haha Elena ser lite borta ut :P Och något debutalbum har vi faktiskt inte släppt.. än!

Elena Renhult och Linda Rangfeldt. Foto: Sofie Olsson

Det hela började som ett experiment. Gruppen Kick la ut en låt på MySpace. Expressen skrev en artikel där man förutspådde att låten skulle bli en sommarplåga och plötsligt sattes en karriär i rullning.
- Det är som att åka berg-och-dalbana. Man vet vad som ska hända, men det är ändå lite läskigt, säger Linda Rangfeldt, ena halvan av gruppen.

Namn:
Kick - Elena Renhult och Linda Rangfeldt
Ålder: Elena 19 år och Linda 20 år
Aktuella: Kick är gruppen bakom sommardängan ”Fest hos mig”.

Det har gått rasande fort för tjejduon Kick som just nu har en dunderhit med låten Fest hos mig. Men inte utför som i berg-och-dalbanan, utan uppför. Under loppet av ett par månader har Kick skaffat skivkontrakt, släppt en singel, bokat kalendern full med spelningar, hamnat på innelistor och gjort otaliga intervjuer i media. I sitt andra framträdande någonsin sjöng Elena och Linda inför livepublik på Gröna Lund och tusentals tv-tittare i programmet Sommarkrysset i TV4. Då hade de inte ens släppt sin första singel än.

- Det är jättekul. Vi får bara hoppas att det håller i sig och att vi får fortsätta syssla med det här, säger Elena Renhult.

Sommarplåga?

Singeln Fest hos mig är en sorglös låt om fest i den svenska sommaren och är en stark kandidat till årets sommarplåga. Melodin är lättsam och texten enkel att sjunga med i.
- Det är en låt som många inte vågar erkänna att de gillar, säger Kicks manager och låtskrivare Marcus Neonberger.

Men trots det är det en stor och blandad fanskara som har slutit upp bakom Kick.
- Jag hörde att vår låt spelades varannan gång under midsommar i Strömstad. Det är folk i alla åldrar som lyssnar på oss. Från noll till döden, säger Linda. 

I höst släpper Kick sitt debutalbum. Det kommer att hålla samma stil som genombrottssingeln, men färgas mer av Linda och Elena. Marcus förslag på ett värmländskt tema röstades ner även om en av låtarna sjungs på värmländska.
- Fest hos mig är det ”somriga vi”, men det kan vara kul att variera lite, säger Elena.

Namnet ”Kick” delar duon, enligt Wikipedia, med ett tyskt metalband, men duon har fått sitt namn från ett musikprogram.
- En kick är det första man lägger på en låt, säger Marcus.
Linda däremot har en annan tolkning av gruppnamnet.
- Se det som en spark i skrevet, säger hon.

Av: Sofie Olsson
Publicerad: 2008-08-01


Kommentarer
Postat av: peter

hejsan jag sitter vid min dator och lyssnar på eran gamla låt ¨fest hoss mig¨ och tänker att ni är väldigt bra och ni borde fortsätta med det:D puss hej

2011-06-14 @ 14:22:25
Postat av: Sofia - Mamma till Wilbur ♥

Vad roligt! jag brukar läsa din blogg och nu när du gjorde om designen så såg jag att du hade en kategori som hette Kick. Jag hade ingen aning om att du var med i Kick och jag har ändå faktiskt sett er på scenen en gång. ;) haha.

2012-05-10 @ 09:20:41
URL: http://idamariasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0