Hej hå!

Nu sitter jag i soffan och smälter den underbart goda ost och skinsalladen jag just ätit. Den satt fint efter att ha varit ute och gått med svärmor i 45 min, här i vålberg! Det va skönt att va ute och röra på sig trots att jag fick lite skavsår på hälarna.

Vi gick och pratade om allt och ingenting, kikade på olika hus och i fönstren där de redan satt upp ljusstakar och julstjärnor. Det ser så himla mysigt ut men jag ska vänta till första december innan de åker upp hemma hos oss. Jag har tänkt lite på hur jag vill klä julgranen i år, vill ju ha lite mer som de har dem i USA. Mycket kulor, mycket småljus, och massa annat. Jag funderar till och med att sätta i rosetter som vissa granar i USA har! Det är så himla fint tycker ja, men är osäker på om jag ska lyckas få tag på så fina. Kan ju iofs köpa band och göra dem själva, men vi får se!

Jag har ju betsämt mig för att hugga en gran i år där moster har sin stuga. Mamma och moster skulle också göra det så jag ska få följa med och hugga en ja också. Vill ha en gran som är riktigt tät, men känns som det kommer bli svårt att få tag på en så tät gran. Bara att hoppas på att det blir ett sådant där "taaadaaa"-moment, och DÄR står den ;) hehe. Ja vi får väl se!

                          

Jag har ju köpt lite röda kulor men vet inte vad jag ska ha för färger i den ännu. Lutar mot guld, rött och vitt typ. Men jag är även sugen på lila, silver och vitt. Såg en gran en gång som va så, den va så grymt snygg! Jag får klura lite mer på det där tror ja innan jag köper mer pynt till garnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0