Farfalle gratäng.

Tänkte jag skulle laga lite mat nu strax, jag ska laga Farfalle gratäng! En gratäng med pasta, kassler, god sås och smält ost över. Underbart gott!

Det enda ni behöver för att göra detta är:

- Farfaller (fjärilsmakaroner)
- Kassler
- Matlagningsgrädde (går även bra med vanlig grädde)
- Ketchup
- Lök
- Salt
- Vitpeppar
- Oregano

Börja med att skära kasslern i tärningar, samt hacka upp löken. Stek på kasslern så den får lite färg och häll då i löken och stek på allt en kort stund. Koka samtidigt upp pastan så den NÄSTAN blir klar.

Under tiden kan ni hälla i grädden i en shake, i med kryddor och ketshup - Skaka! Tänk på att inte ha i för mkt salt alls då kasslern kan vara väldigt salt. I vissa lägen behövs ingen salt alls. Beroende på mängd av kryddor och ketshup är lite av en smaksak, men ha i så det blir en fin rosa färg och så oreganon fyller sin funktion i smaken. Jag brukar ha i relativt mycket!

När pastan och kasslern + löken är klar blandar ni ner det i en form och häller sedan över såsen. Rör om igen och sedan lägg på skivor av ost eller riv ost över så det täcker. För er som gillar annanas eller varm tomat går det även lägga på några skivor av det under osten (Det brukar min mamma göra). När ni gjort det så är det bara att köra in i ugnen (som jag brukar sätta på 175-200 grader).

När osten väl är smält är det bara att ta ur den ur ugnen och servera!
Namnamnam!!! :D


(inte samma maträtt på bilden)


Kommentarer
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 33

Ååh så gott!! Måste kolla om kassler finns i Norge, mums :D

2010-11-13 @ 20:36:45
URL: http://madeleines.se
Postat av: Linda

Hoppas du har en mysig kväll!

2010-11-13 @ 21:04:43
URL: http://kameralins.blogg.se/
Postat av: Frida

Jaa hihi, man får passa på när det är rea :P



Jaa precis=)

visst har folk olika åsikter men de där va ju urlöjligt tycker jag iaf :P Men som sagt, det är ju min åsikt höhö!



2010-11-13 @ 23:14:39
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Chris

åh va gott man kan även ha tomatskivor och annanas på om man vill men det är en smak sak: )

2010-11-14 @ 07:24:22
Postat av: Anonym

åh va gott man kan även ha tomatskivor och annanas på om man vill men det är en smak sak: )

2010-11-14 @ 07:25:06
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 33

Haha jag känner igen de där, jag tyckte preciiiis likadant om alla andra gravida - förutom mig själv då :P Men det händer verkligen någonting runt vecka 20 och tiden bara rusar iväg, sen kommer en ny spurt runt vecka 28 och tiden går om möjligt ännu fortare.. hoppas det fortsätter såhär för då har vi snart våra små skruttar :D Puss puss

2010-11-14 @ 10:06:47
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0